چرا شفقت به خود اولین قدم برای مهربان تر بودن با دیگران است

دانشمندان روش‌های مختلفی برای سنجش خودانتقادی و شفقت به خود دارند، اما بیشتر آنها حول مقیاس‌های خود گزارشی می‌چرخند. به عنوان مثال، عبارات زیر را در نظر بگیرید. آیا هیچ کدام از آنها برای شما صادق است؟

من می ترسم که اگر مهربان تر شوم و کمتر از خودم انتقاد کنم، استانداردهایم به شدت کاهش یابد.

تصویر پیش فرض New Scientist

“برای پیشرفت در زندگی، به جای دلسوز بودن، باید سرسخت باشید.”

این فصل، البته، زمان حسن نیت برای همه است. این در مورد هدیه دادن است – هدیه دادن به عزیزان، تهیه غذا برای خانواده و دوستان، و شاید اهدا به یک موسسه خیریه که به کسانی که در موقعیت کمتر خوش شانسی هستند کمک می کند. اما همچنین می تواند زمانی باشد که استانداردهای بالایی برای خود تعیین کنید. هر وعده غذایی قدیمی مفید نیست، باید شگفت انگیز باشد، درست مانند پیش غذاها، شراب و درخت. تلاش شما برای اینکه همه اوقات خوبی داشته باشند می تواند شما را خسته کند.

پس کمی حسن نیت نسبت به خودمان چطور؟ من در مورد خود خواری و خود شیفتگی صحبت نمی کنم، بلکه از دلسوزی به خود صحبت می کنم. این به این معنا نیست که تصمیم بگیرید که همیشه خوب هستید و هرگز اشتباه نمی کنید. پذیرفتن این است که شما انسان هستید و مانند دیگران تمام تلاش خود را می کنید اما گاهی اوقات اشتباه می کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که شفقت به خود برای سلامت روان ما ضروری است و همانطور که در کتاب جدیدم توضیح داده ام کلیدهای مهربانیبه دور از خودخواهی است زیرا می تواند شما را در موقعیت بهتری برای مهربانی با دیگران قرار دهد.

این اظهارات بخشی از مقیاس روانشناختی است که توسط پل گیلبرت برای…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634171-700-why-self-compassion-is-the-first-step-to-being-kinder-to-others/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

Shutterstock/Kostenko Maxime

“وقتی سعی می کنم با خودم مهربان و گرم باشم، فقط کمی احساس خالی بودن می کنم.”

خودمراقبتی می تواند مانند یک زیاده روی باشد. اما چندین مطالعه نشان می دهد که نوع درست شفقت به خود می تواند به ما کمک کند سخاوتمندتر باشیم.

ذهن


14 دسامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار