چرا گل لاله یک تاکتیک است نه یک استراتژی

قبل از مراجعه به پزشک، میتوانید برای تسکین درد کمی میخک بجوید. بنابراین در فصول سرد سال مثل زمستان برای جلوگیری از برخورد باد و سرما با گلها باید از آنها محافظت کنید. برای اینکار میتوانید روی گلها را بپوشانید تا از باد و سرما در امان بمانند. محافظت از سرما: گلهای رز برای رشد و تکثیر احتیاج به دوری از وزش باد دارند. برای تهیه قلمه باید گیاهان مادری در شرایط مناسب پرورش داده شوند. به طور کلی دمای مناسب تیمار نهایی در گلخانه بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است. ۱۷ تیر ۱۳۹۳ ه.ش. برای اینکه گلهای رز سالم بمانند و بتوانند گل باز کنند احتیاج به آب و کود دارند. باید چالههای مورد نیاز برای کاشت پیازها را حفر کنید. 10. قسمتهای مرده گلها را هرس کنید: انواع جدید گلهای رز نیاز زیادی به هرس کردن ندارند. به لطف اطلاعات زیادی که قبلتر در گلستان منتشر کردهایم، امروز اطلاعات خوبی در خصوص انواع مختلف رز و نحوه نگهداری از آنها دارید، اما چطور است که امروز از مواردی پردهبرداری کنیم که کمتر به آنها پرداختهایم؟ گل رز چای نیز مانند بسیاری از انواع گل رز در برابر سرما مقاومت خوبی دارد. اگر میخکی که به طور نامناسب نگهداری شده است را مصرف کنید و یا دوز بالایی از عصاره آن را استفاده کنید، احتمال زیادی وجود دارد که دچار علائمی مانند تهوع، استفراغ، تنگی نفس، گلودرد، کسالت، عدم تعادل مایعات، اختلالات کلیوی، اختلالات کبدی و غیره شوید.

گل رز چای: این نوع گلها به دلیل عطر و بویی که یادآور چای سیاه چینی است به این اسم نامگذاری شدهاند. خوشبختانه تغییر سبک زندگی در سالهای اخیر بسیاری از ساده ترین امور در زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده اند و خرید گل نیز یکی دیگر از مواردی بوده که دستخوش این تغییرات در سبک زندگی شده است. یکی از پرطرفدار ترین و زیباترین گونه های رز باغچه ای، گل رز مینیاتوری می باشد. 6. وقتی جوانههای گلها تا ارتفاع ۵ تا ۸ سانتیمتر رشد کردند، میتوانید آنها را به باغچه هم انتقال دهید. یعنی این گل در محیط جدیدش باید قادر به رشد باشد. این نوع گلها شکوفههای بزرگ و خوش فرمی دارند و ساقههای آن بلند و کشیده است. گلهای رز بزرگ یا Grandiflora : این نوع گلها دارای گل های بزرگ هستند که روی ساقههای بلند بصورت تکی یا خوشهای رشد میکنند. اعتقاد بر این است که میخک باعث کاهش اشتها میشود. اسانس میخک دارای اوژنول ،کاربو فیلین ، الکل بنزیلیک ، بنزوات دو متیل ، فورفوول و اتیلن می باشد . حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند، بدین منظور می توان ۲ قطره از اسانس میخک را در یک لیوان ریخت و نوشید و یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد.

گاهی تغییر در شرایط رشد مانند کوددهی و آبیاری نامنظم نیز می تواند به ایجاد این پدیده کمک کند. آبیاری گیاه گل لاله عباسی نکته مهم بعدی است. بدین شکل که شاخ و برگ های خشکیده و گل های پژمرده را از درختچه جدا کنید ، چرا که این کار باعث گل دهی گیاه در بهار خواهد شد . غنچه گیری عمل مهمی در ارقام استاندارد میخک است که در آن جوانه های جانبی بعد از ظهور و بدون آسیب به برگ ها و ساقه ها حذف می شود. از خواص میخک و روغن آن نیز در تولید عطرها، صابونها و یا به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندانپزشکی استفاده میشود. هرس کردن گلها علاوه بر اهمیتی که در سالم ماندن و رشد بهتر آنها دارد باعث آراسته و مرتب شدن گلها میشود و زیبایی آنها را دو چندان میکند. برای سالم ماندن گل رز از ریختن آب مستقیم روی گلبرگها خودداری کنید و آب را فقط بطور مستقیم روی خاک بریزید. مالچ همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای گل را تامین میکند و به سالم ماندن گل کمک زیادی میکند. بهترین زمان برای کاشت این گل، بهار تا پاییز است . برای تهیهی این اسکراب بدن ۳/۱ فنجان شکر دانه درشت را آماده کنید.

بسیار شکیل و خوش ساخت است. گل رز هیبریدی: این نوع گل رز طرفداران زیادی در دنیای مدرن دارد و دارای طیف رنگی بسیار متنوعی است. اما روشهای دیگر به توجه و مراقبت و پیگیری زیادی نیاز داشته و ممکن است با این همه دقت، باز هم عمل تکثیر و ریشه زدن گل رز به خوبی انجام نشود. گل رز Polyantha : این نوع گلها به عنوان پربارترین گلهای رز شناخته شدهاند و از بهار تا پاییز گل باز میکنند. گل رز قدیمی: این نوع گلها گاهی گل رز تاریخی نیز نامیده میشوند. گل رز درختچهای: یکی از مقاومترین گلهای رز ، گلهای درختچهای هستند که به راحتی تکثیر میشوند و دارای عطر و بوی متفاوتی هستند و نگهداری از آنها آسان است. گلهای رز چینی دارای چند رنگ هستند و و در تابستان و اواخر پاییز به طور مکرر شکوفا میشوند.

این گلها در طول تابستان یکبار شکوفه میدهند و در برابر سایت mikhakflower سرما مقاوم هستند. بهترین زمان کاشت برای پیاز گل لاله فصل پاییز بخصوص ماه های آبان و آذر می باشد بهترین دمای خاک برای کاشت پیاز حدود ۱۲ درجه می باشد که پیاز توانایی ریشه دار شدن را داشته باشد گرمای بیش از این باعث فساد پذیری پیاز می شود معولا پیاز ها تا سه برابر ارتفاع خودشان در خاک قرار می گیرند ، عمق کاشت بنا به گرمای خاک بین ۱۰ الی ۳۰ سانتی متر متغیر است . تولید بیشتر درختان میوه دار چند سال طول می کشد که خوراکی و خوشمزه است و گیلاس نیز تفاوتی ندارد. اگر میخواهید رزهای شما گلهای بیشتر تولید کند و در ضمن رشد با کیفیت و کافی را در فصل رشد داشته باشد حتماً باید کود دهی منظم انجام شود. این نوع گلها بیشتر زینتی هستند و در طراحی فضای سبز از آنها استفاده میشود.

این نوع گلها در رنگهای صورتی، قرمز و بنفش شکوفه میدهند و به شدت معطر هستند. حتی وقتی واژه گل را بیان میکنیم، در اغلب اوقات تصویر یک رز قرمز در ذهنمان ظاهر میشود! این نوع گلها خوشههای بزرگی از گلهای کوچک دارند و به رنگهای سفید، صورتی و قرمز گل باز میکنند. گل رز فلوریبوندا رنگبندی مختلفی دارد و رایجترین رنگهای آن شامل : زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و سفید است. گل رز چای در انواع رنگهای سفید، صورتی و زرد شکوفه باز میکنند و ظرافت و زیبایی خاصی دارند. ضمنا تئوفراستوس (فیلسوف و بناینگذار دانش گیاه شناسی، 382-287 ق.م) نیز که در سالهای زندگی خود که به خیلی سال پیش برمیگردد درباره ترکیب و پیوند انواع مختلف رز در یونان نوشته است؛ در این نوشتهها هم علت اصلی علاقه مردم یونان به رز ذکر نشده است، اما براین راز از رازهای گفته شده در مورد گل رز صیحه میگذارد. اگر جوابتان بله است، با این مطلب از گُلسِتان و حقیقت ها و رازهای گل رز که احتمالا تاکنون آنها را نشنیدهاید همراه باشید. حقیقت اول این است که باستانشناسان، فسیلهایی از گل رز یافت کردهاند که قدمت آنها به 35 میلیون سال قبل باز میگردد!

شواهد دیگری نیز از 5000 سال پیش باقی مانده است که نشان میدهد چینیها و ژاپنیها باغهای وسیعی از گل رز ساخته بودند؛ البته دقیق نمیدانیم که هدف از کاشت وسیع رز در آن مناطق به علت زیبایی آن بوده است یا خیر، اما این موضوع خوب بهخوبی در مورد این حقیقت که گل رز یکی از قدیمیترین گلهای روی زمین است خبر میدهد. مردم روم باستان از گل رز برای تزئین ساختمانها، لوازم منزل و حتی زیباسازی خودشان استفاده کرده و از گلبرگهای آن نیز برای تشکیل فرشی از گل و زیباسازی زمین بهره میبردند. حتی گاهی میتوان شاخه ها را تا نزدیکی سطح زمین هرس کرد. دوستان گل رز از روزگاران قدیم زمان رومیان و هخامنشیان کشت و کار میشده از خانواده ی گل سرخیان و دارای حدودا ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه ی طبیعی و به لطف پیشرفت علم هزاران رقم اصلاح شده یا اصطلاحا هلندی هستش .گل رز در اصل بومی آسیا و برخی ارقام اون بومی ایران عزیز هستش از جمله گل محمدی یا گل رز ایرانی یا نسترن ها و غیره… یکی از مزیت های خیلی عالی ساخت گل رز با برگ درخت اینه که میشه گلها رو خشک کرد و به صورت خشک شده با رنگ طبیعی در تزئینات مختلف ازشون استفاده کرد، البته میشه از اسپری رنگ طلایی یا نقره ایی هم استفاده کرد که این روش هم جلوه ایی خاص به گلهاتون میده.

گل سرخ یا محمدی: گل سرخ جزو گلهای رز محسوب میشود و دارای خوشههای متعدد با شکوفههایی در اندازههای مختلف است. گل رز چینی: این نوع گلها معمولا معطر هستند و در مقایسه با سایر گلها شکوفههای کوچکتری دارند. به عنوان مثال گارانتی این محصول یکی از مهمترین موارد شناخته میشود که خیال خریدار را راحت میکند. از این نوع گلها معمولا برای طراحی و دیزاین حصارها و دیوارها استفاده میشود. برای مثال خاکهای سبک و شنی نسبت به خاکهای رس و سنگین به آبیاری بیشتری احتیاج دارند. هرس کردن و آبیاری متوسط در پرورش رز آلبرشت دورر بسیار مهم است. همانطور که توضیح داده شد زادگاهی که لاله ها در آن رشد کرده اند مناطقی بوده است که عموما میزان بارش در فصل بهار زیاد، در تابستان کم، در پاییز متوسط و در زمستان بارش به صورت برف همراه با خشکی و سردی هوا بوده است. گلهای رز مینیاتوری در رنگهای صورتی، نارنجی، سفید و زرد شکوفه میدهند و به عنوان گلهای آپارتمانی بسیار مناسب هستند زیرا در گلدان به خوبی رشد کرده و گل باز میکنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار