چه زمانی واکسن RSV در ایالات متحده در دسترس خواهد بود؟

حدود 10 سال پیش، محققان پروتئین خاصی را بر روی ویروس RSV به نام پروتئین prefusion کشف کردند که به RSV اجازه می‌دهد به سلول‌ها بچسبد و آن را آلوده کند، مشابه پروتئین اسپایک در ویروس کووید-19. انگلند می گوید واکسن هایی که فقط از پروتئین اولیه RSV استفاده می کنند، یک پاسخ ایمنی قوی – اما نه واکنشی خطرناک – ایجاد می کنند.

ویروس سنسیشیال تنفسی - واکسن ویروسی تحت تحقیق

همچنین در این هفته، شرکت داروسازی بریتانیایی GSK اعلام کرد که FDA واکسن RSV خود را برای افراد مسن بازبینی خواهد کرد. در شش ماه آینده. واکسن تمام شد کارایی 82 درصد برای جلوگیری از RSV در یک کارآزمایی فاز III در بزرگسالان 60 سال و بالاتر.

دو شرکت داروسازی قصد دارند واکسن RSV را در سال آینده وارد بازار کنند

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345688-when-will-a-vaccine-for-rsv-be-available-in-the-us/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اکنون که این اقدامات در ایالات متحده برداشته شده است، کودکانی که قبلاً به این بیماری مبتلا نشده بودند، بیمار می شوند، که می تواند توضیح دهنده افزایش موارد در سال جاری باشد. انگلوند می گوید: «به جای اینکه فقط کودکان زیر یک سال را ببینیم که وارد بیمارستان می شوند، ما کودکان زیر 2 یا 3 سال را می بینیم که وارد بیمارستان می شوند.

ایالات متحده افزایش زیادی در موارد ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV، عمدتاً در کودکان خردسال، داشته است. دو شرکت قصد دارند سال آینده واکسن هایی را برای کودکان و سالمندان در دسترس قرار دهند

سلامتی


3 نوامبر 2022

در اکتبر، نرخ بستری شدن در بیمارستان برای RSV در ایالات متحده تقریباً دو برابر اکتبر 2021 بود. سایر کشورها مانند کانادا و انگلستانهمچنین شاهد افزایش موارد هستند.

افزایش موارد ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV)، بیشتر در کودکان خردسال، بیمارستان‌های سراسر ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. اما واکسن‌هایی علیه این ویروس در حال تولید است و دو واکسن می‌تواند در اوایل سال آینده در کشور در دسترس باشد.

Bojan VujicicGetty Images/iStockphoto

برای خلاصه ای از تمام اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه برای خبرنامه بررسی سلامت رایگان ما ثبت نام کنید.

یک کارآزمایی فاز سوم نشان داد که واکسن تقریباً 82 درصد در پیشگیری از عفونت‌های جدی در نوزادان زیر 90 روز مؤثر است و تقریباً 70 درصد برای 6 ماه اول زندگی کودک مؤثر است.

محققان از دهه 1960 در تلاش برای ساخت واکسن RSV بوده‌اند. تلاش‌های اولیه از روش مشابه واکسن فلج اطفال استفاده می‌کردند و کودکان را با یک نسخه کامل و غیرفعال از ویروس تلقیح می‌کردند که نمی‌توانست در بدن تکثیر شود.

فرنک می گوید، بروز RSV معمولاً هر سال بین نوامبر و مارس افزایش می یابد. با این حال، به دلیل اقدامات کووید-19 مانند نقاب زدن و فاصله گذاری اجتماعی، کودکان کمتری از حد معمول در دو سال گذشته به RSV مبتلا شده اند.

فرنک می گوید: «واقعاً درمان خاصی برای RSV وجود ندارد و در حال حاضر ما واکسنی نداریم. اما این می تواند به زودی تغییر کند.

معمولاً چندین دوز واکسن و چندین ماه طول می کشد تا یک کودک خردسال تعداد کافی آنتی بادی علیه یک بیماری تولید کند. جانت انگلوند در بیمارستان کودکان سیاتل. او می گوید: «مزیت واکسن مادری این است که از روز تولد نوزاد شروع به کار می کند.

به گفته انگلوند، با این حال، چنین واکنش ایمنی شدیدی ایجاد کرد که کودکان بیمار شدند و حتی برخی از آنها در سال بعد در اثر ابتلا به RSV جان خود را از دست دادند.

از آنجایی که واکسن RSV تا سال آینده در دسترس نخواهد بود، انگلوند می‌گوید بهترین راه برای محافظت از خود یا فرزندتان در برابر ابتلا به این بیماری، شستن مرتب دست‌ها برای جلوگیری از انتشار این ویروس است.

روز سه شنبه، شرکت داروسازی آمریکایی فایزر می گوید ارائه خواهد شدواکسن RSV مادری آن برای تایید توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تا پایان سال 2022. زنان بارداری که واکسن را دریافت می کنند، آنتی بادی ها را از طریق جفت به جنین خود منتقل می کنند.

RSV بسیار رایج است و اکثر مردم قبل از 2 سالگی به آن مبتلا می شوند رابرت فرک در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی در اوهایو. معمولاً علائم سرماخوردگی خفیف ایجاد می کند، اما برای کودکان زیر 5 سال، سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی می تواند کشنده باشد. در سراسر جهان، تخمین زده می شود 160000 نفر هر سال از RSV می میرند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار