چگونه تشخیص دهیم که سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا قوی؟

مانند یک ارتش واقعی، سیستم ایمنی بدن شما نیز ممکن است دچار اختلال شود، به طوری که برخی از واحدها عملکرد ضعیفی دارند در حالی که برخی دیگر سرکش هستند. این می تواند باعث بیماری های جدی شود.

هنگامی که یک تهدید شناسایی شد، خط دوم دفاعی به نام سیستم ایمنی تطبیقی ​​همراه با ابزارهای تخصصی تر شروع به کار می کند. به عنوان مثال، سلول های B، آنتی بادی هایی را تشکیل می دهند که به تازه وارد ناخواسته متصل می شوند و…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25734243-100-how-to-tell-if-your-immune-system-is-weak-or-strong/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

آزمایش‌های خون جدید می‌توانند با بررسی تعادل سلول‌های ایمنی مختلف نشان دهند که آیا سیستم ایمنی بدن شما در وضعیت خوبی است یا خیر، اما ممکن است راه آسان‌تری برای ارزیابی سلامت ایمنی شما وجود داشته باشد.

سلامتی


31 ژانویه 2023

برای اینکه بفهمید سیستم ایمنی شما چقدر سالم است، چه رسد به بهبود آن، ابتدا به درک اینکه واقعا چه می کند کمک می کند. به آن به عنوان ارتش داخلی خود فکر کنید، با واحدهای مختلف که برای از بین بردن مهاجمان دشمن هماهنگ می شوند، در حالی که از آسیب جانبی به بافت های خود اجتناب می کنید و دائماً با چالش های جدید سازگار می شوید.