چگونه غرق شدن USS Monitor به الگویی برای حفاظت از دریا تبدیل شد

عنوان شغلی بث پایک را اصلاح کردیم


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634171-300-how-a-us-civil-war-shipwreck-became-a-template-for-marine-conservation/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

عرشه H60RX2 و برجک مانیتور USS همانطور که از Bow، James River، ویرجینیا، توسط James F. Gibson، ژوئیه 1862 دیده می شود

چند روز پس از صرف غذا، کشتی برای پیوستن به یک اکسپدیشن نظامی در ساحل شرقی حرکت کرد. یک غروب که شب فرا رسید، برف و برف به کناری آمد و کشتی سوار بر ترن هوایی با امواجی به ارتفاع 30 فوت شد. آب گرفت و اندکی بعد غم انگیز در انتهای اقیانوس اطلس به پایان رسید.

اگر به همین جا ختم می شد، فقط مورخان نظامی مانیتور را به یاد می آوردند. اما این آخرین فصل داستان او نبود. بیش از یک قرن پس از غرق شدن، این کشتی غرق شده درگیر سیاست حفاظت از دریا شد و در یک چرخش بعید، به عنوان بستر آزمایشی برای راهی جدید برای نجات دریاها عمل کرد.

تصاویر حدودا/تصاویر گلخانه ای/علمی

در روز کریسمس 1862، در اوج جنگ داخلی آمریکا، خدمه کشتی جنگی یو اس اس مانیتور به یک شام تنومند نشستند. در منو بوقلمون، پوره سیب زمینی، پودینگ آلو و کیک میوه وجود داشت – خوراکی های کمیاب برای ملوانانی که ماه ها صرف کراکر و گوشت خوک نمک کرده بودند. اما رویدادها در آستانه جشن گرفتن بودند.

در زمان او، مانیتور یک کشتی پیشرفته بود. این کشتی توسط جان اریکسون، مهاجر سوئدی-آمریکایی طراحی و در یک کارخانه فولاد در بروکلین، نیویورک، در سال 1861 ساخته شد. پس از اینکه مانیتور در طول جنگ داخلی به نبرد علیه نیروهای کنفدراسیون از ایالت های برده دار جنوبی وارد شد، از یک اسکادران متشکل از پنج ناوچه چوبی دفاع کرد.

مقاله اصلاح شد 20 دسامبر 2022

USS Monitor، یک قطعه نمادین از تاریخ نظامی، 160 سال پیش غرق شد. این کشتی که اکنون یک پناهگاه دریایی است، به یک بستر آزمایشی بعید برای حفاظت از اقیانوس تبدیل شده است.

محیط


14 دسامبر 2022

خدمه کشتی USS Monitor در سال 1862

توسط احمد گل کار

احمد گل کار