چگونه می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه چیزی به عنوان تروما به حساب می‌آید – و آیا همه آن را اشتباه می‌کنیم؟

آنچه که به عنوان تروما واجد شرایط است تبدیل به یک موضوع بحث‌برانگیز شده است، با پیامدهایی برای درمان افراد مبتلا به PTSD – و نحوه واکنش ما به مواردی مانند همه‌گیری و قتل‌های پلیس.

سلامتی


30 مارس 2022

پزشکی…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25433801-000-how-do-we-decide-what-counts-as-trauma-and-have-we-got-it-all-wrong/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeبونانو استدلال می کند که در تمایل ما به دیدن چیزها به عنوان آسیب زا، ممکن است در مورد تأثیر آن اغراق کنیم. تحقیقات او نشان داده است که با گذشت زمان، بسیاری از ما حتی از وحشتناک ترین تجربیات نیز بهبود می یابند. بونانو می‌گوید در پرتو این، کلمه «تروما» معنای خود را از دست داده است. اما برخی دیگر فکر می کنند که تعریف دقیق پزشکی باید برای پوشش مجموعه وسیع تری از تجربیات انسانی گسترش یابد.

وضع حمل. یه تصادف ماشین. توهین نژادپرستانه بسیاری از ما احساس می کنیم چیزهایی را پشت سر گذاشته ایم که آنها را آسیب زا می نامیم. بیشتر از چند سال گذشته نگاه نکنید. فراتر از بیماری و مرگ ناشی از کووید-19، بسیاری از روانشناسان هشدار داده اند که این بیماری همه گیر یک بحران سلامت روان در حال شکل گیری است و انتظار می رود موارد اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) افزایش یابد.

این بحث انفجاری – که توسط همه‌گیری جهانی و جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است دوباره شعله‌ور شد و در زمانی که جنگ در کانون اخبار قرار دارد، ادامه یافت – پیامدهای بزرگی دارد. در نهایت، درک ما از تروما و تجربیات واجد شرایط تعیین می کند که آیا افراد به طور غیر ضروری برای PTSD تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند یا با علائم زندگی می کنند و نمی توانند درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند.

تصویر پیش فرض New Scientist

با این حال، کتب درسی پزشکی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که چنین تجربیاتی معمولاً به عنوان تروما قابل قبول نیستند. افرادی که به طور ناگهانی یکی از عزیزان خود را به دلیل کووید-19 از دست داده اند و کسانی که در بیمارستان ها و خانه های مراقبت کار می کنند می توانند این معیارها را رعایت کنند. اما به روز رسانی های بی امان در مورد یک بیماری کشنده مرموز، از دست دادن شغل، انزوای اجتماعی و حبس – هیچ کدام از اینها با این لایحه مطابقت ندارد. جورج بونانو از دانشگاه کلمبیا در نیویورک می گوید: «مردم این بیماری همه گیر را آسیب زا نامیده اند، و اینطور نیست.

دنیل استول

توسط احمد گل کار

احمد گل کار