چگونه پست‌بیوتیک‌ها می‌توانند سلامت شما را بهبود بخشند و پیری را معکوس کنند

به نظر می رسد که پست بیوتیک ها وقتی صحبت از رابطه بین میکروبیوم روده شما – متشکل از باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها – و سلامتی خوب به میان می آید، کار سنگینی را انجام می دهند. و با حذف واسطه، می توانید از بسیاری از مشکلات مرتبط با بهینه سازی سلامت روده به روش های دیگر جلوگیری کنید. کالین هیل، میکروبیولوژیست در دانشگاه کالج کورک در ایرلند می‌گوید: «شیفتگی در مورد پست‌بیوتیک‌ها وجود دارد». “به نظر می رسد ما در یک رابطه قرار داریم که این میدان به طور بالقوه منفجر می شود.” مطمئناً مجلات سبک زندگی و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی فواید خود را برای همه چیز …


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634150-200-how-postbiotics-could-boost-your-health-and-even-help-reverse-ageing/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

جمجمه

پست بیوتیک ها آخرین روند در سلامت روده هستند که نویدبخش بهبود پوست، تقویت قدرت و حتی معکوس کردن علائم پیری هستند. اما آنها چه هستند و آیا آنها در برابر هیاهوها زندگی می کنند؟

سلامتی


29 نوامبر 2022

همانطور که شواهد در مورد اهمیت میکروبیوم ما برای سلامتی ما افزایش می یابد، تمایل به تقویت آن نیز افزایش می یابد. ابتدا پروبیوتیک ها آمدند، باکتری های زنده ای که در روده شما به آن نیاز دارید. سپس پری بیوتیک ها یا غذاهایی که این میکروب ها برای رشد به آن نیاز دارند وجود داشت. حالا یک بچه جدید در این بلوک وجود دارد: پست بیوتیک ها، اصطلاحی فراگیر برای توصیف باکتری های مرده و محصولات دفع شده توسط میکروب های زنده.

تصویر پیش فرض New Scientist

ساعت 9:30 صبح است و شما کمی احساس ناراحتی می کنید. شما به تازگی یک دور آنتی بیوتیک را تمام کرده اید و می دانید که میکروب های روده شما ضربه خورده اند. شما یک قرص می‌خورید و می‌روید، زیرا می‌دانید که اگرچه اجتماعات میکروسکوپی در روده شما ممکن است مدتی طول بکشد تا با هم جمع شوند، اما فواید سلامتی آنها خیلی زودتر بازمی‌گردد. به دنیای پست بیوتیک ها خوش آمدید.

آنچه می خورید می تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد که عمدتاً توسط میکروبیوم روده انجام می شود

توسط احمد گل کار

احمد گل کار