چگونه JWST ممکن است نشانه هایی از حیات فرازمینی را در اتمسفر سیارات فراخورشیدی پیدا کند

گراهام کارتر

هنگامی که اولین مشاهدات تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) در ژوئیه 2022 عمومی شد، تصاویر اعماق فضا به قدری زیبا بودند که به راحتی می‌توان از نمودار ضعیف منتشر شده در کنار آنها چشم‌پوشی کرد. جهان از مناظر باشکوه ابرهای گاز و غباری که ستارگان از آن متولد می‌شوند، و شکل‌های مارپیچی درخشان کهکشان‌های مسخره دور، آشفته بود. با این حال، برای بسیاری از ستاره شناسان، نمودار، یک خط منحنی ساده، به همان اندازه نفس گیر بود. این خبر از عصر جدیدی در جستجوی حیات فرازمینی بود.

اکنون اخترشناسان در حال برنامه ریزی حرکت های بعدی خود هستند. پس از محدود کردن امیدوار کننده ترین سیارات، آنها زمان مشاهده را با JWST برای بررسی جو آنها تنظیم می کنند، دوباره فکر می کنند که ما باید به دنبال چه نشانه هایی از حیات باشیم – و چشم انداز موفقیت را ارزیابی می کنند. می‌گوید: «احساس می‌کنم در آغاز یک سفر واقعاً هیجان‌انگیز هستیم…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634121-000-how-jwst-could-find-signs-of-alien-life-in-exoplanet-atmospheres/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تلسکوپ فضایی جیمز وب می تواند مانند قبل به آسمان بیگانگان نگاه کند. اخترشناسان با شش سیاره بالقوه قابل سکونت در حال ورود به عصر جدیدی در جستجوی زیست شناسی فراتر از منظومه شمسی هستند.

فضا


9 نوامبر 2022

تصویر پیش فرض New Scientist

با نمایش آشکارسازی بخار آب در جو سیاره فراخورشیدی به نام WASP 96b، این اولین شواهدی بود که نشان می‌داد این تلسکوپ قدرتمند می‌تواند آنچه را که بسیاری در آن تردید داشتند، ارائه دهد، یعنی جزئیات دقیق در مورد محتوای جو در جهان‌های فراتر از خورشید ما. . سیستم. همانطور که زیبایی برخی از این تصاویر میدان عمیق تخیل عمومی را به خود جلب کرده است، کیفیت این گرافیک بی‌سابقه اخترشناسان را برانگیخته است. ناگهان مشخص شد که ما واقعاً می‌توانیم به آسمان بیگانگان نگاه کنیم، مثل قبل. در نهایت، ما این شانس را داریم که سیگنال‌های ظریفی را که ثابت می‌کنند زندگی در جای دیگری وجود دارد، پیدا کنیم – نه اینکه آسان باشد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار