کابوس: شنیدن صداهای مرتبط با تجربیات خوب خواب های بد را کاهش می دهد

گروهی که این لحن را در طول IRT شنیدند نیز گزارش دادند که رویاهای مثبت بیشتری داشتند.

در طول این دو هفته، هر دو گروه هر شب یک هدبند می بستند که با تشخیص فعالیت مغز، مرحله خواب آنها را کنترل می کرد. هنگام ورود به خواب REM، هر دو گروه آهنگی را پخش کردند که تنها یک گروه در طول IRT خانه خود در معرض آن قرار داشت. این لحن در فواصل 10 ثانیه ای پخش می شد.

گوش دادن به صدای خاص پیانو در حین انجام نوعی درمان که می‌تواند کابوس‌های شبانه را کاهش دهد، خواب‌های بد افراد را در هنگام پخش همان صدا در هنگام خواب کاهش می‌دهد.

مزاحم می شود


27 اکتبر 2022

گوش دادن به صدایی که هنگام خواب با یک تجربه مثبت مرتبط می‌شویم، صدای مشابهی که در طول یک نوع درمانی خاص پخش می‌شود، باعث می‌شود خواب‌های بد کمتر دیده شوند.

برای تسهیل یادآوری حافظه، برخی از درمان‌ها شامل شنیدن صدای خاصی در حین شکل‌گیری خاطرات و سپس پخش همان صدا در هنگام خواب است. این اغلب در مرحله خواب REM (حرکت غیر سریع چشم) انجام می شود، در حالی که رویاها و کابوس ها در طول خواب REM رایج تر هستند.

در پایان دو هفته، گروهی که این لحن را در طول IRT شنیدند، در مقایسه با گروهی که فقط IRT داشتند، یک پنجم کابوس‌های بیشتری داشتند. این اثر تا پایان دوره پیگیری آزمایش در سه ماه ادامه داشت.

می‌گوید با انجام این درمان در خانه‌های مردم، می‌توان به مداخله‌ای گسترده برای تسکین کابوس‌ها تبدیل شد. مارک بلاگرو در دانشگاه سوانسی انگلستان

«شما نه تنها می‌توانید افراد مبتلا به ESRD را در اتاق پزشک یا اتاق درمانگر تحت درمان قرار دهید، بلکه احتمالاً افراد می‌توانند با این دستگاه‌هایی که مراحل خواب را ردیابی می‌کنند به خانه فرستاده شوند و نشانه‌های شنوایی را که هنگام انجام این کار پخش می‌شد، دوباره ارائه کنند. IRT هنگام خواب.» او می گوید.

برای آزمایش پتانسیل این رویکرد برای کابوس، Lampros Perogamvros در دانشگاه ژنو سوئیس و همکارانش ابتدا 36 نفر را که بیش از یک کابوس در هفته می دیدند به دو گروه تقسیم کردند.

monkeybusinessimages/Getty Images

تا 8 درصد از مردم گزارش می دهند که مشکل دارند با کابوس درمان استاندارد، درمان تکرار تصویر (IRT) است که 30 درصد افراد به آن پاسخ نمی‌دهند. IRT شامل تکرار یک کابوس قبلی اما اصلاح آن برای داشتن یک پایان مثبت تر است.

کابوس‌های شبانه را می‌توان با شنیدن صدایی در خواب که قبلاً با پایان مثبت خواب بد در طول درمان مرتبط بود، کاهش داد.

به هر دو گروه آموزش داده شد که خودشان IRT را در خانه انجام دهند که به مدت دو هفته به مدت 5 دقیقه در روز انجام دادند. با این حال، تنها یک گروه در حین اجرای IRT خود به صدای خنثی پیانو گوش دادند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344412-nightmares-can-be-eased-by-hearing-sounds-linked-to-good-experiences/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مرجع مجله: زیست شناسی فعلی، آیا من:

بلاگرو می گوید برای درک بهتر اینکه چگونه مراحل مختلف خواب با کابوس ها مطابقت دارند، تحقیقات آینده می تواند پخش صدا را در مراحل خواب غیر REM آزمایش کند.

شنیدن صدایی که هنگام خواب آن را با یک تجربه مثبت مرتبط می‌دانیم، صدای مشابهی که در طول یک نوع درمانی خاص نیز پخش می‌شود، باعث می‌شود خواب‌های بد کمتر دیده شوند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار