کارلو روولی در مورد دنیای عجیب مکانیک کوانتومی رابطه ای

دیوید استاک

کارلو روولی در مقابل آشیانه ای در حال انفجار ایستاده است. تکه‌هایی از دیوارها و محتویات خرد شده آن – قسمت‌هایی از سه چرخه کودک، یک دستگاه پخش ضبط، یک چکمه‌ی تکه تکه شده ولینگتون – پشت سر او در هوا آویزان است. من برای ملاقات با فیزیکدان و نویسنده پرفروش در نمایشگاهی در گالری هنری تیت بریتانیا در لندن آمدم. اشیاء پراکنده کار کورنلیا پارکر، یکی از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان معاصر بریتانیا است که به‌خاطر نصب‌های بزرگ مقیاسش که اشیاء روزمره را دوباره پیکربندی می‌کند، شهرت دارد.

روولی طرفدار ایده‌ای است که به مکانیک کوانتومی رابطه‌ای معروف است و نتیجه آن این است که اجسام مستقل از یکدیگر وجود ندارند. این مفهومی است که درک آسان را به چالش می کشد، بنابراین نمایش واقعی پارکر مانند یک محیط مفید برای گفتگو در مورد آن به نظر می رسید – و کارهای دیگری که Rovelli انجام می دهد. این یک اتفاق مبارک است که آلونک پارکر نامیده می شود ماده تاریک سرد، اشاره ای به ماده ناشناخته ای که اعتقاد بر این است که بیشتر کیهان را تشکیل می دهد. چون روولی اکنون فکر می‌کند می‌داند چگونه می‌توانیم بالاخره پین ​​کنیم…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634080-300-carlo-rovelli-on-the-bizarre-world-of-relational-quantum-mechanics/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برای روولی، مستقر در دانشگاه اکس مارسی در فرانسه، کار پارکر قابل توجه است زیرا دیدگاه او را نسبت به ماهیت واقعیت منعکس می کند. او به من می‌گوید: «من با این فرآیند ارتباط برقرار می‌کنم: او ایده را مطرح کرد، ایده را تولید کرد، در مورد آن به ما گفت و ما به آن واکنش نشان دادیم. ما کار کورنلیا پارکر را فقط با نگاه کردن به آن درک نمی کنیم و واقعیت را فقط با نگاه کردن به اشیا درک نمی کنیم.

کارلو روولی، فیزیکدان، اصول عجیب مکانیک کوانتومی رابطه‌ای را توضیح می‌دهد – که می‌گوید اجسام به خودی خود وجود ندارند – و اینکه چگونه می‌تواند قفل پیشرفت‌های بزرگ در فیزیک بنیادی را باز کند.

فیزیک


10 اکتبر 2022

کارلو روولی در نمایشگاه کورنیلیا پارکر

کارلو روولی در نمایشگاه کورنلیا پارکر، تیت بریتانیا

توسط احمد گل کار

احمد گل کار