کتاب آسیب شناسی و درمان بیماری کرونا کوید 19 از دیدگاه طب نوین و طب سنتی ایران, مثلث سلامت 3 , دکتر حسن اکبری, ملیحه رمضانی, فارابی | دراگمد

آزمایشات بالینی بررسی آزیترومایسین و هیدروکسی کلروکین در بیماران مبتلا به COVID-19 در نیویورک و برزیل آغاز شده و محققان همچنین خواستار انجام آزمایشات بیشتر هستند. هنوز برای این که بتوانیم بگوییم داروی موثر بر ویروس کرونای جدید چه زمانی در دسترس قرار می گیرد، زود است. در بدن کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و جان سالم به در برده اند قاعدتا باید پادتن قادر به حمله به این ویروس ایجاد شده باشد. تمام مادران در مناطق آلوده و پرخطر که علائمی چون تب، سرفه یا تنگی نفس دارند، بایستی هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند و دستورالعمل‌هایی که پزشک یا کارمند بهداشت می‌دهند را رعایت کنند. ویروس عمدتاً ازطریق قطرات تنفسی فرد آلوده به هنگام سرفه، عطسه، صحبت کردن، خواندن یا تنفس منتشر شود.

بیماری پاروویروس چیست؟ علت، علائم و راه‌کارهای درمانی آن

از این رو باید منتظر عواقب جدی ناشی از مشکلات گوارشی کرونا باشیم. در کرونای جدید کمتر کسی با از دست دادن حس چشایی، تنگی نفس و تب روبرو می‌شود و بیشتر افراد درگیر مشکلات گوارشی هستند. در جدول زیر علائم کرونا با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حساسیت‌های فصلی مقایسه شده است.

حفظ سلامت پوست در پیاده روی اربعین

از دست دادن حس چشایی، حتی اگر هیچ علامت دیگری نداشته باشید، می‌تواند علامت ویروس کرونا باشد پس در مورد روش‌های تست دادن با پزشک مشورت کنید یا برای دادن آزمایش نوبت بگیرید. لازم به توضیح است که ابتلا به اسهال به معنای ابتلای قطعی به کرونا نیست. از این رو به افراد مبتلا توصیه می‌شود که برای اطمینان از این موضوع حتما به پزشک متخصص خبر پزشکی مراجعه کنند. از آنجایی هم که هنگام بروز بیماری‌های عفونی، نظیر کرونا، سیستم دفاعی بدن تضعیف می‌شود، بنابراین قدرت بدن در مقابله با عفونت نیز دشوار می‌شود.

دانشمندان داروی تازه‌ای برای درمان کووید-۱۹ یافته‌‌اند که می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد

کتاب آسیب شناسی و درمان بیماری کرونا کوید 19 از دیدگاه طب نوین و طب سنتی ایران, مثلث سلامت 3 , دکتر حسن اکبری, ملیحه رمضانی, فارابی | دراگمد

آنفلوانزا و COVID-19 دارای ویژگی‌های زیادی هستند، اما تفاوت‌های کلیدی بین آن‌ها وجود دارد. پیشگیری بهترین درمان است، پس در صورت داشتن شرایط تزریق واکسن، حتماً واکسن بزنید. دوزهای تقویتی برای تمام افراد 5 سال با بالا پس از گذشت پنج ماه از تزریق دوز دوم در دسترس است.

اطلاعات جمع‌­آوری شده از چین و آمریکا در مورد کودکان مبتلا به SARS-CoV-2، ویروسی که باعث بروز بیماری کووید-۱۹ می‌­شود، حاکی از این است که خطر بروز بیماری شدید در کودکان نسبت به بزرگسالان کم­تر است. انجمن های علمی بزرگ، آژانس های تنظیم کننده دارو و سازمان های بهداشت عمومی، استفاده از آزیترومایسین در COVID-19 را توصیه نکرده اند. به عنوان مثال، سازمان بهداشت و هیچ بیانیه ای در مورد ایمنی و کارآیی ترکیب آزیترومایسین با سایر داروها در عفونت COVID-19 صادر نکرده اند. آژانس دارویی ایتالیا اظهار داشت که استفاده از آزیترومایسین، به تنهایی یا در ترکیب با هیدروکسی کلروکین / کلروکین، برای درمان بیماران COVID-19 توصیه نمی شود، مگر اینکه عفونت باکتریایی شدیدی اتفاق بیفتد.

  • خطر سوگیری را برای پیامدهای مورتالیتی، بهبودی وضعیت بالینی، و بی‌خطری مداخله، در سطح پائین در نظر گرفتیم.
  • در این حالت، باید حداقل یک هفته خود را قرنطینه کنید تا بهبودی حاصل شود.
  • هرچند واکسیناسیون از میزان ابتلا به کووید کاسته است، هنوز هم افرادی به‌رغم تزریق واکسن، به نوع حاد این بیماری مبتلا می‌شوند.
  • مجموعه این عوامل منجر به استرس و اضطراب شدید خواهند شد که می‌توانند باعث عوارضی مانند اختلالات خواب و ریزش مو شوند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار