کشتی غرق شده در جنگ جهانی دوم مواد شیمیایی سمی را در دریای شمال نشت می کند

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342768-second-world-war-shipwreck-is-leaking-toxic-chemicals-in-the-north-sea/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

Van Landuyt می‌گوید آلودگی ناشی از V-1302 John Mahn نسبتاً جزئی است و به لاشه هواپیما اجازه می‌دهد به عنوان یک صخره مصنوعی و مهد کودک ماهی ادامه دهد.

غرق شدن
V-1302 John Mahn یک کشتی ماهیگیری بود که توسط نیروی دریایی آلمان در طول جنگ جهانی دوم درخواست شد و در سال 1942 توسط بمب افکن های بریتانیا غرق شد. از آن زمان تا کنون 30 متر زیر سطح دریا در دریای شمال بلژیک فرو رفته است.

او گفت: «برخی از این کشتی‌ها… در حالی که هنوز پر از مهمات بودند مورد اصابت قرار گرفتند.

اندرو ترنر از دانشگاه پلیموث بریتانیا می‌گوید بدون اقدام، غرق‌ها می‌توانند برای چندین دهه به آلودگی خود ادامه دهند. اگر رنگ ضد رسوب، لوازم الکترونیکی یا زغال سنگ HAP باشد، مدت طولانی دوام خواهند آورد. PAH ها در کف دریا دهه ها طول می کشد تا تجزیه شوند.

V-1302 جان مهن در دریای شمال بلژیک غرق شد

اکنون، ژوزفین ون لاندویت در دانشگاه گنت بلژیک و همکارانش نمونه‌های گرفته شده از بدنه فولادی قایق و کف اقیانوس اطراف آن را تجزیه و تحلیل کردند و آثاری از آرسنیک، مواد منفجره و فلزات سنگین مانند نیکل و مس پیدا کردند. این تیم همچنین (PAHs)، گروهی از مواد شیمیایی که به طور طبیعی در سوخت‌های فسیلی وجود دارند، پیدا کردند.

اما او هشدار می دهد که هزاران کشتی و هواپیمای غرق شده دیگر از آن زمان می توانند مقادیر بیشتری از مواد سمی را به دریای شمال نشت کنند. اطلاعات کمی در مورد اینکه آنها در بستر دریا کجا هستند یا چه چیزی با خود حمل می کردند، وجود دارد.

یک کشتی غرق شده در جنگ جهانی دوم مواد شیمیایی خطرناکی از جمله مواد منفجره و فلزات سنگین را به دریای شمال نشت می‌کند که نشان می‌دهد ممکن است غرق‌های جنگی بیشتری از بستر دریا خارج شوند.

یک کشتی جنگی آلمانی به نام V-1302 John Mahn در سال 1942 غرق شد و در حال حاضر در حال نشت مواد شیمیایی سمی و فلزات سنگین به دریای شمال است.

محیط


18 اکتبر 2022

کار Van Landuyt بخشی از شکسته های دریای شمال پروژه ای که انتظار می رود اواخر امسال توصیه ای در مورد نیاز به حذف غرق شده های جنگی از بستر دریا برای حفاظت از جانداران دریایی ارائه دهد.

او می‌گوید این مواد شیمیایی میکروبیوم را در نزدیکی کشتی تغییر شکل می‌دهند، با میکروب‌های تخریب‌کننده PAH مانند Rhodobacteraceae و Chromatiaceae که در آلوده‌ترین نمونه‌ها یافت می‌شوند.

Van Landuyt می گوید: «ما دریافتیم که هر چه به کشتی نزدیکتر می شوید و به خصوص هر چه به پناهگاه زغال سنگ نزدیک می شوید، می بینید که غلظت PAH ها افزایش می یابد.

VLIZ

توسط احمد گل کار

احمد گل کار