کشورهای کم درآمد تقریباً 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل موج گرما از دست می دهند

کالاهان می‌گوید، تأثیرات بزرگ دوره‌های کوتاه هوای بسیار گرم به این معنی است که تلاش‌ها برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی ممکن است نیاز به تمرکز بر امواج گرما داشته باشد تا تغییرات دما در طول سال.

هوای شدید گرم بین سال‌های 1992 تا 2013 حدود 16 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرد، در حالی که به فقیرترین کشورها چهار برابر بیشتر از ثروتمندترین کشورها ضربه زد.

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344602-low-income-countries-lose-almost-7-per-cent-of-their-gdp-to-heatwaves/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مطالعات قبلی نشان داده است که تغییرات آب و هوایی بیشترین ضربه را به فقیرترین کشورها وارد می کنداگرچه کمترین سهم را در تغییرات آب و هوایی دارند. این تا حدی به این دلیل است که بسیاری از کشورهای کم درآمد در مناطق استوایی قرار دارند و آب و هوای گرم تری دارند.

تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که تأثیر نابرابر گرمایش جهانی، دوره های کوتاه گرمای شدید می تواند برای کاهش تولید اقتصادی یک منطقه برای یک سال کامل کافی باشد.

محیط


28 اکتبر 2022

تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که دوره های کوتاه مدت گرمای شدید به اندازه کافی قابل توجه بود که تولید اقتصادی یک منطقه را در طول سال کاهش داد.

خانواده‌های مصری در میان موج گرما در خیابان‌های اسکندریه پیاده‌روی می‌کنند و به سمت ساحل اسکندریه می‌روند

برنامه ریزان شهری به طور فزاینده ای باید در مورد تغییر طرح های خود در طول دوره های گرمای شدید فکر کنند، در حالی که مقامات محلی ممکن است نیاز به ارائه اقدامات موقتی مانند تبدیل فضاهای عمومی به مراکز خنک کننده داشته باشند.

می‌گوید: «کار ما نشان می‌دهد که تاکنون هم هزینه‌های تغییرات آب و هوایی و هم حساسیت فعلی اقتصادمان به تغییرات آب و هوایی را دست‌کم گرفته‌ایم». جاستین منکین در دانشگاه دارتموث در نیوهمپشایر.

کالاهان می‌گوید: «استراتژی‌های سرمایه‌گذاری که ما را در برابر گرم‌ترین روزهای سال مقاوم می‌کند، می‌تواند سود زیادی برای رشد اقتصادی و در نتیجه انعطاف‌پذیری در برابر سایر پیامدهای تغییرات آب و هوایی داشته باشد.»

مانکین می‌گوید: این مطالعه فقط افزایش دماهای شدید را بررسی کرد، نه فرکانس فزاینده آنها، بنابراین تخمین‌های محققان «احتمالاً یک کف است تا سقف». ما در مورد هزینه‌های اقتصادی کلی آنچه که تغییرات آب و هوایی برای زندگی روزمره، اقتصاد و رفاه ما وارد می‌کند، کنترل چندانی نداریم.»

امواج گرما همچنین زیرساخت‌ها را از بین می‌برد، جاده‌ها را ذوب می‌کند و مسیرهای راه‌آهن را منحرف می‌کند، در حالی که باعث سوختن سیستم‌های الکتریکی خنک‌کننده ساختمان‌ها می‌شود.

مانکین می‌گوید: «کشورهای مناطق استوایی که بیشترین تغییرات را در گرمای شدید تجربه می‌کنند، دارای اقتصادهایی هستند که انواع کالاها و خدمات زیادی تولید می‌کنند که آنها را در برابر این گرمای شدید آسیب‌پذیر می‌کند.

این نابرابری عظیم نمادی از برنامه گسترده تر گرمایش جهانی است. مانکین می‌گوید: «این کشورها کمترین گناه را در گرمایش جهانی دارند، اما از نظر اقتصادی بیشترین تأثیر را از این تغییرات شدید گرما می‌بینند.»

داده های جدید در مورد رشد اقتصادی به Mankin و کریستوفر کالاهانهمچنین در دانشگاه دارتموث، برای بررسی تأثیر گرمای شدید در سطح منطقه و استفاده از مدل‌هایی برای تکمیل داده‌ها در بخش‌هایی از آفریقا و آسیا که تعداد آنها کم بود.

محمد الشاهد/ گتی ایماژ

به گفته محققان، اختلال حاد اقتصادی در مناطق گرمسیری در طول موج گرما احتمالاً ناشی از کاهش تولید کشاورزی و بهره‌وری نیروی کار با افزایش نرخ مرگ و میر است.

مرجع مجله: دانشمندان پیشرفت می کنند، DOI: 10.1126/sciadv.add3726

افزایش سالانه دمای پنج گرم ترین روز در سال، رشد اقتصادی در مناطق گرمسیری را تا یک درصد کاهش داد.

موج گرما در اسکندریه، مصر، در جولای 2022

تخمین زده می شود که کشورهای کم درآمد بین سال های 1992 تا 2013 6.7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل موج گرما از دست دادند، در حالی که مناطق با درآمد بالاتر تنها 1.5 درصد از دست دادند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار