کلرپیریفوس: یک حشره کش معمولی می تواند به مسیریابی خفاش های قهوه ای بزرگ آسیب برساند

به نظر می‌رسد یک حشره‌کش معمولی که در محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، با تغییر سطح پروتئین‌های مغز درگیر در حافظه، مسیریابی خفاش‌های قهوه‌ای بزرگ را مختل می‌کند.

خفاش قهوه ای بزرگ (Eptesicus fuscus) در حال پرواز، در اسارت، شهرستان هیدالگو، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا، آمریکای شمالی

خفاش قهوه ای بزرگ (Eptesicus fucus)

جیمز هگر / رابرتاردینگ / گتی ایماژ

خفاش های قهوه ای بزرگ (قهوه ای اپتزیک) با خوردن مقادیر زیادی از آفات موجود در محصولات کشاورزی از کشاورزی حمایت کنید. با این حال، اثرات حشره کش ها – مانند کلرپیریفوس – بر خفاش ها نامشخص است. به دلیل اثرات مضر آن بر سیستم عصبی افراد، کلرپیریفوس در اوایل سال 2020 توسط اتحادیه اروپا ممنوع شد. ایالات متحده در اوایل سال 2022 از این روش پیروی کرد و این ماده شیمیایی را ممنوع کرد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341835-common-insecticide-may-impair-navigation-in-big-brown-bats/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

خوردن حشرات حاوی کلرپیریفوس، حشره کشی که در اتحادیه اروپا ممنوع است اما هنوز در جاهای دیگر استفاده می شود، به نظر می رسد حرکت خفاش های قهوه ای بزرگ را دشوارتر کند.

محیط


11 اکتبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار