کپسول اوریون ناسا از نزدیک تصاویر خیره کننده ای از ماه می گیرد

انتظار می رود درست پس از ورود به مدار ماه، رکورد بیشترین مسافت طی شده از زمین توسط فضاپیمای طراحی شده برای انسان ها را پشت سر بگذارد – رکوردی که آپولو 13 در حدود 400000 کیلومتر در سال 1970 به ثبت رساند. اگر همه چیز با این پرواز آزمایشی خوب پیش برود، کپسول Orion در سال 2024 به عنوان بخشی از ماموریت Artemis II انسان را به دور ماه خواهد برد و در Artemis III این کپسول برای بازگرداندن فضانوردان به سطح ماه برای اولین بار از زمان آپولو 17 در سال 1972 استفاده خواهد شد.

مایک سرافین، مدیر مأموریت آرتمیس اول، طی مصاحبه ای در یک کنفرانس مطبوعاتی در 21 نوامبر گفت: “ماموریت طبق برنامه ریزی به پیش می رود و سیستم های زمینی، تیم های عملیاتی ما و فضاپیمای اوریون فراتر از انتظارات هستند.”

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348505-nasas-orion-capsule-captures-gorgeous-close-up-pictures-of-the-moon/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

در طول پرواز، اوریون از پشت ماه عبور کرد و برای مدت کوتاهی آن را با اپراتورهایش قطع کرد و به آن اجازه داد از سمت دور ماه که هرگز از زمین دیده نمی‌شود، عکس بگیرد. تصویر بالا تصویری است که توسط دوربین ناوبری فضاپیما هنگام نزدیک شدن به سطح ماه گرفته شده است، و در زیر عکسی از یکی از دوربین های آرایه خورشیدی اوریون که هنگام عبور کپسول از سمت دور ماه گرفته شده است.

ناسا

دوربین ناوبری نوری Orion تصاویر سیاه و سفیدی از دهانه های ماه گرفت.

ناسا

اوریون در 16 نوامبر از بالای موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) به ماه پرتاب شد. این پرواز آزمایشی که ماموریت آرتمیس I نام دارد، اوریون را به مدار اطراف ماه می برد و سپس آن را به خانه باز می گرداند، جایی که در 11 دسامبر به اقیانوس اطلس سقوط می کند.

کپسول اوریون ناسا تصاویر خیره کننده ای از اولین سفر خود به دست آورده است. این تصاویر نشان می‌دهد که فضاپیما تنها در 130 کیلومتری سطح ماه پرواز می‌کند که نزدیک‌ترین نزدیک به کل ماموریت آن است.

سمت دور ماه درست فراتر از فضاپیمای Orion. این تصویر توسط دوربینی در نوک یکی از صفحات خورشیدی Orion گرفته شده است

اکنون که پرواز نزدیک کامل شده است، کپسول دورتر از ماه پرواز می کند و آماده ورود به مداری است که در 25 نوامبر به آن مدار رتروگراد دور می گویند. مدار نهایی حدود 92000 کیلومتر از سطح ماه فاصله خواهد داشت و به اوریون این امکان را می دهد که در حالی که به مدت 6 روز به دور ماه می چرخد، سوخت کمتری نسبت به مدار نزدیکتر مصرف کند.

DCIM100GOPROGOPR1315.

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

کپسول اوریون نزدیکترین پرواز خود به ماه را تکمیل کرد و تصاویر دقیقی از سطح آن و فضاپیما که در سمت دور ماه می چرخید را به دست آورد.

فضا


23 نوامبر 2022

تصویر پیش فرض New Scientist

توسط احمد گل کار

احمد گل کار