گربه شما واقعاً صدای شما را به صدای غریبه ترجیح می دهد

یک زن و یک گربه

د موزون می‌گوید حتی وقتی می‌شنیدند غریبه‌ها با آنها صحبت می‌کنند، آنها را به نام صدا می‌زنند و آنها را به بازی یا خوردن دعوت می‌کنند، گربه‌ها اساساً آنها را نادیده می‌گیرند. با این حال، این می‌تواند به این دلیل باشد که همه گربه‌ها منحصراً گربه‌هایی در داخل خانه بودند که فرصت کمی برای تعامل با غریبه‌ها داشتند.

او می‌گوید: نتایج شواهد رو به رشدی را تأیید می‌کنند که گربه‌ها مهارت‌های شناختی اجتماعی قوی را توسعه داده‌اند و “افراد حساس و ارتباطی” هستند.

آدن سانچز/گتی ایماژ

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343910-your-cat-really-does-prefer-your-voice-to-that-of-a-strangers/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برخلاف سگ‌ها که به کلماتی که به آن‌ها گفته می‌شود، چه از زبان صاحبشان و چه از زبان غریبه‌ها، واکنش نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد که گربه‌ها فقط زمانی واکنش نشان می‌دهند که گوینده صاحب آن‌ها باشد. این ممکن است نشان دهد که گربه ها و انسان هایی که با آنها زندگی می کنند از طریق شکل منحصر به فرد خود از ارتباط با یکدیگر پیوند دارند. شارلوت موزون در دانشگاه پاریس نانتر فرانسه.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار