گربه شما واقعاً صدای شما را به صدای غریبه ترجیح می دهد

گربه ها تمام صداهای ضبط شده را در خانه خود شنیدند، در حالی که صاحبانشان حضور داشتند اما با آنها تعامل نداشتند. گربه‌ها وقتی صدای صاحبانشان را می‌شنیدند، رفتارشان را قطع می‌کنند و شروع به انجام کارهای دیگری می‌کنند، مانند نگاه کردن به اطراف، تکان دادن گوش‌ها و دم‌شان یا حتی بی‌حرکت بودن.

این تیم ضبط کردند که صاحبان گربه‌های خود را با صدای بلند صدا می‌زدند، همانطور که معمولاً انجام می‌دادند. همچنین از مالکان خواسته شد تا چیزهایی را به زبان فرانسوی بگویند که مربوط به یکی از چهار زمینه است. اینها عبارت بودند از: “می خواهی بازی کنی؟”، “می خواهی بخوری؟”، “بعداً می بینمت!” و حالت چطور است؟» سپس تیم صاحبان حیوانات خانگی را ضبط کرد که عبارات مشابهی را به مردم می‌گفتند و اکنون از سبک گفتاری که معمولاً با دوستان یا اعضای بزرگسال خانواده استفاده می‌کنند استفاده می‌کنند.

شانزده زن – که برای گربه‌ها ناشناخته بودند – صدای خود را ضبط کردند، زیرا همان چهار چیز را به انسان‌های بالغ و گربه‌ها می‌گفتند که در فیلم‌های آزمایشگاه دو موزون دیده بودند و از همان سبک‌های صحبت کردن صاحبان گربه استفاده می‌کردند.

یک زن و یک گربه

او می‌گوید: نتایج شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که گربه‌ها مهارت‌های شناختی اجتماعی قوی دارند و “افراد حساس و ارتباطی” هستند.

برخلاف سگ‌ها که اغلب با اشتیاق به همه پاسخ می‌دهند، گربه‌ها رفتار خود را فقط در پاسخ به صدای صاحبشان تغییر می‌دهند.

زندگی


25 اکتبر 2022

برخلاف سگ‌ها که به کلماتی که به آنها گفته می‌شود، چه توسط صاحبشان یا توسط غریبه‌ها، پاسخ می‌دهند، به نظر می‌رسد که گربه‌ها فقط زمانی واکنش نشان می‌دهند که گوینده صاحب آنها باشد. می‌گوید: این ممکن است نشان دهد که گربه‌ها و صاحبانشان از طریق شکل ارتباط خودشان با هم پیوند می‌خورند شارلوت موزون در دانشگاه نانتر پاریس در فرانسه.

آدن سانچز/گتی ایماژ

د موزون می گوید: “ما می دانیم که آنها به این نوع صحبت ها واکنش نشان می دهند و این راه خوبی برای گربه ها است که بدانند ما با آنها صحبت می کنیم.” بنابراین ما باید از صحبت کردن با گربه‌هایمان با آن نوع «حرف زدن بچه‌ها» احساس اطمینان کنیم.»

د موزون می‌گوید حتی وقتی می‌شنیدند غریبه‌ها با صدای بلند و محبت‌آمیز با آنها صحبت می‌کنند، آنها را به نام صدا می‌زنند و آنها را به بازی یا خوردن دعوت می‌کنند، گربه‌ها اساساً آنها را نادیده می‌گیرند. او می‌گوید، با این حال، می‌تواند به این دلیل باشد که همه گربه‌ها منحصراً حیوانات خانگی خانگی بودند و فرصت کمی برای تعامل با غریبه‌ها نداشتند.

گربه‌های داخل خانه زمانی پاسخ می‌دهند که صاحبانشان با صدای بلند «گربه‌ها» صحبت می‌کنند – مانند حرکت دادن بیشتر سر و گوش‌هایشان – اما وقتی غریبه‌ها این کار را می‌کنند.

مرجع مجله: شناخت حیوانی، DOI: 10.1007/s10071-022-01674-w

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343910-your-cat-really-does-prefer-your-voice-to-that-of-a-stranger/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

گربه ها ترجیحاً به صدای صاحب خود پاسخ می دهند.

دی موزون و همکارانش رفتار 16 گربه، 9 نر و هفت ماده را آزمایش کردند که در استودیوها یا به عنوان حیوان خانگی با صاحب ماده یا به عنوان جفت گربه با یک زوج دگرجنس گرا زندگی می کردند. گربه ها بین 8 ماه تا 2 سال سن داشتند و صاحبان آنها همگی دانشجویان دامپزشکی در مدرسه ملی دامپزشکی در آلفورت در نزدیکی پاریس بودند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار