گزارش‌های مربوط به یک پهپاد هوش مصنوعی که اپراتور آن را “کشته” تخیلی محض است

بث مجرد در دانشگاه زوریخ در سوئیس می‌گوید که رسانه‌ها انگیزه‌ای آشکار برای انتشار چنین ادعاهایی دارند: “ترس باعث کلیک و اشتراک‌گذاری می‌شود”. اما او می گوید که انسان ها نیز تمایل ذاتی به گفتن و شنیدن داستان های ترسناک دارند. هوش مصنوعی در ابتدا شبیه داستان های علمی تخیلی به نظر می رسد، اما همچنین یک داستان ترسناک است که ما دوست داریم آن را در اطراف آتش زمزمه کنیم، و داستان های ترسناک هیجان انگیز و گیرا هستند.

فقط، جای تعجب نیست که داستان تخیلی به نظر می رسد – زیرا اینطور است. داستان بیرون آمد گزارشی توسط انجمن سلطنتی هوانوردی، ارائه ارائه شده توسط سرهنگ تاکر همیلتون از نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) در کنفرانس اخیر. این گزارش اشاره کرد که این حادثه تنها یک شبیه‌سازی بود که در آن هیچ پهپاد واقعی و خطر واقعی برای انسان وجود نداشت – واقعیتی که بسیاری از عناوین جذاب از آن غافل شدند.

برخی از داستان‌های هوش مصنوعی آنقدر بد هستند که باعث می‌شوند یک ربات کف دست بسازند

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2376660-reports-of-an-ai-drone-that-killed-its-operator-are-pure-fiction/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeیک عامل واضح در انتشار این داستان ها عدم درک درست از هوش مصنوعی است. اگرچه بسیاری از افراد از ChatGPT برای نوشتن یک لیمریک یا Midjourney برای ایجاد یک تصویر استفاده کرده‌اند، تعداد کمی از مردم می‌دانند که هوش مصنوعی در زیر سرپوش چگونه کار می‌کند. و در حالی که هوش مصنوعی دهه‌ها مفهومی آشنا بوده است، واقعیت این است که مدل‌های پیشرفته کنونی قابلیت‌هایی را به نمایش می‌گذارند که متخصصان را شگفت‌زده می‌کند، چه رسد به افراد عادی.

چرا این داستان ها این همه محبوبیت پیدا می کنند و چرا ما می خواهیم اینقدر آنها را باور کنیم؟ می‌گوید: «مفهوم هوش مصنوعی به‌عنوان یک تهدید وجودی توسط متخصصان هوش مصنوعی مطرح شده و به آن قدرت می‌دهد.» جاشوا هارت در کالج یونیون در نیویورک – اگرچه لازم به ذکر است که همه محققان هوش مصنوعی این دیدگاه را ندارند.

این داستان است تازه‌ترین مورد از مجموعه‌ای از داستان‌های دراماتیک هوش مصنوعی است که گاهی اوقات با هیستری هم مرز بوده است. در ماه مارس، زمان مجله چاپ الف تفسیر محقق الیزر یودکوفسکی در آن او اظهار داشت که محتمل ترین نتیجه ساخت یک هوش مصنوعی فوق بشری این است که “به معنای واقعی کلمه همه روی زمین خواهند مرد”. ایلان ماسک در ماه آوریل گفت که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد تمدن را نابود کنددر حالی که الف نامه اخیر محققان هوش مصنوعی گفت: خطر انقراض آنقدر زیاد است که مقابله با آن باید در کنار همه گیری ها و جنگ هسته ای در اولویت قرار گیرد.

بعدها مشخص شد که حتی شبیه سازی هم انجام نشده است، با این که USAF تکذیب کرد و گزارش اصلی به روز شد تا روشن شود که همیلتون “اشتباه” کرده است. سناریوی قیامت چیزی بیش از یک آزمایش فکری فرضی نبود.

Corona Borealis Studio/Shutterstock

یکی از سخنگویان USAF گفت: “وزارت نیروی هوایی چنین شبیه سازی های پهپادهای هوش مصنوعی را انجام نداده است و به استفاده اخلاقی و مسئولانه از فناوری هوش مصنوعی متعهد است. به نظر می رسد نظرات سرهنگ خارج از چارچوب بوده و قرار بود حکایتی داشته باشد.” گفت آغاز شد. USAF به آن پاسخ نداد دانشمند جدیددرخواست مصاحبه قبل از انتشار

سینگل می گوید: «هوش مصنوعی برای عموم بسیار مبهم است. “آموزش گسترده تر در مورد محدودیت های هوش مصنوعی ممکن است کمک کند، اما عشق ما به داستان های ترسناک آخرالزمانی ممکن است همچنان برنده شود.”

این هفته خبرهایی مبنی بر «کشتن» سرپرست خود توسط یک پهپاد تحت کنترل هوش مصنوعی در سراسر جهان منتشر شد. در داستانی که می‌توان آن را از یک فیلم هیجان‌انگیز علمی تخیلی گرفت، هوش مصنوعی با انگیزه بیش از حد برای نابود کردن موشک‌های زمین به هوا تنها با تأیید یک ناظر انسانی آموزش دیده بود – و زمانی که با امتناع از تایید، او علیه مدیر خود مخالفت کرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار