گوشی های هوشمند به گوشی های پزشکی الکترونیکی برای ثبت ضربان قلب تبدیل شدند

صدا به یک نمایشگر بصری تبدیل می شود که به شکل موج معروف است، بنابراین کاربران می توانند صداهای قلب خود را ببینند و بشنوند. در حال حاضر فقط برای آیفون‌ها موجود است، زیرا میکروفون‌های بهتری دارند.


برنامه ای که به مردم اجازه می دهد صدای قلب خود را ضبط کنند، نشان داده شده است که ضبط هایی با کیفیت بالایی ایجاد می کند که بتوانید ضربان قلب خود را بشنوید. پل لامات از کینگز کالج لندن به New Scientist Live امروز.

این اپلیکیشن به هزاران نفر امکان می‌دهد صداهای قلب خود را آپلود کنند، که روزی می‌تواند تشخیص خانگی بیماری قلبی را فعال کند

سلامتی


9 اکتبر 2022

Echoes به افراد می‌گوید که در یک اتاق ساکت و کمی به جلو خم شده بنشینند – و میکروفون تلفن خود را در چهار مکان مختلف روی سینه‌شان قرار دهند تا یک ضبط کوتاه انجام دهند.

او به New Scientist Live گفت: “ما آموخته ایم که کیفیت میکروفون برای صدا به اندازه کافی برای ضبط قلب خوب است.” نتایج 5000 کاربر اول نیز در مقاله اخیر منتشر شد.

مرجع مجله: مجله قلب اروپا – سلامت دیجیتال، DOI: 10.1093/ehjdh/ztac044

می‌گوید: اگر این اپلیکیشن به‌گونه‌ای اصلاح شود که امکان تشخیص خانگی را فراهم کند، یک نقطه ضعف بالقوه این است که ممکن است افراد مبتلا به اضطراب سلامتی را تشویق کند تا صدای قلب خود را خیلی مکرر بررسی کنند. لیان گرچ از موسسه خیریه بریتانیایی بنیاد قلب بریتانیاکه به تامین مالی این پروژه کمک کرد.

برنامه Lamata، به نام پژواک می کنداولین پایگاه داده در مقیاس بزرگ از این گونه صداهای ضبط شده را همراه با برخی اطلاعات اولیه شخصی در مورد کاربران ارائه می دهد.

لاماتا، که بخشی از گروهی است که این رویکرد را توسعه می دهد، گفت: گام بعدی این است که ببینیم آیا می توان از این “گوشی الکترونیکی” برای تشخیص پزشکی استفاده کرد یا خیر.

هنگامی که پزشکان با استفاده از گوشی پزشکی معمولی به صدای قلب گوش می دهند، ممکن است قادر به تشخیص بیماری هایی مانند نارسایی قلبی، ضربان نامنظم ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی یا سوفل قلب باشند – زمانی که خون به درستی در دریچه های قلب گردش نمی کند.

هدف اصلی این گروه صرفاً این بود که مردم بیشتر به سلامت قلب خود اهمیت دهند. «سپس فکر کردیم، چه می شد اگر شروع به پرسیدن کنیم [medical] سوالات؟ لاماتا گفت.

کاربران همچنین سن، جنسیت، قد و وزن خود را وارد می کنند و باید اجازه دهند صدای قلب آنها در پایگاه داده آپلود شود. لاماتا گفت که اکنون حاوی بیش از 100000 پرونده است و منبع ارزشمندی برای محققان قلب و عروق خواهد بود.

ممکن است به زودی بتوانیم با استفاده از تلفن های هوشمند معمولی برای ضبط صداهای ضربان قلب خود، مشکلات قلبی را در خانه تشخیص دهیم.

در حال حاضر برنامه هیچ اطلاعات تشخیصی ارائه نمی دهد، اما افراد می توانند با استفاده از وب سایت های پزشکی سعی کنند صدای قلب خود را ارزیابی کنند. لاماتا می گوید: «ما به مردم پیشنهاد نمی کنیم که این کار را انجام دهند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341665-smartphones-turned-into-electronic-stethoscopes-to-record-heartbeats/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برخی از ساعت های هوشمند می توانند ضربان قلب و فعالیت الکتریکی قلب را اندازه گیری کنند. و مردم می توانند از برنامه های تلفن برای ضبط صدای قلب خود استفاده کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار