گوهر پنهان گل رز

در فصل تابستان و با گرم شدن هوا برگ ها زرد شده و پیاز به خواب می رود و به تکثیر خود می پردازد البته نگران نباشید بهار سال بعد مجدد گلها رو سایت mikhakflower خواهید دید. گلهای بونیکا معمولا اندازهای بین پنج تا هشت سانتیمتر دارند و هرچقدر محیط آن خنکتر باشد، شاهد گلهایی بزرگتر خواهید بود. بونیکا جز رزهای بوتهای است که گلهایی بهرنگ صورتی روشن دارد. این گل دارای ابعاد و اندازه های مختلفی می باشد که ارتفاع یکی از آنها محسوب میشود. گلهای این گیاه گلبرگهایی دو رنگ دارد که در میان آنها سفید و لبه آنها قرمز گیلاسی است. اگر حالت تارعنکبوتی روی برگهای گل ساناز ایجاد شده است، گیاه به کنه تارعنکبوتی یا کنه دو لکه ای مبتلا شده است. رزهای خودرو نمونههایی هستند که از میلیونها سال قبل بر روی کره زمین وجود داشتهاند و رشد و نمو میکنند و محققین و سیاحان، آنها را به واسطه سفرها و جستجوهایشان کشف و معرفی کردهاند. شاخه های سالم را نیز باید کوتاه کنید به صورتی که ارتفاع آنها 45 تا 60 سانتیمتر بالاتر سطح زمین باشد. ارتفاع سازه اگر بین 5.5 تا 9 متر باشد مناسب می باشد.

این دسته از انواع گل رز بین 1.5 متر الی 4.5 متر رشد کرده و بهخاطر مقاومتشان در برابر سرما و گلدهی زیادشان شناخته میشوند. ارتفاع این درخت تا ۱۰ متر می رسد . رزهای باغی جدید رنگهای بسیار متنوعی دارند که به همراه ارتفاع مناسب دمگل جهت تهیهٔ شاخه گل بریده بسیار مناسب هستند. گلهای پفکی ایزی داز ایت به رنگهای نارنجی، صورتی و زرد هستند و عطری میوه مانند دارند. گلهای زیبای این گیاه حدود 13 سانتیمتر طول داشته و الگوی رشد بسیار خوبی دارند. این گونه از گونه های گل رز بهخوبی در برابر بیماریها مقاوم است و از سمت دیگر عطر بسیار خوبی دارد که شبیه به سیب است. این گیاه حدود سالهای 1254 تا 1276 میلادی از دمشق به اروپا سفر کرده است. این کار علاوه بر ایجاد فرم و شکل مناسب باعث حذف شاخههای نامناسب و آفت زده شده و از طرف دیگر بر تعداد شاخه های جوان و یکساله اضافه میگردد و باعث ورود بهتر نور و هوا به درون بوته میشود. ۶ این ادویه باعث افزایش تعریق میشود، بنابراین مایعات اضافی از بدن به همراه مواد زائد و سموم دفع میشوند. رزهای باغی جدید به مجموعهٔ رزهایی اطلاق میشوند که از زمان پیدایش اولین رز جدید یعنی رز لا فرانس در سال ۱۸۶۷، به بعد ایجاد شدهاند.رز لا فرانس از پیوند رز چای و رز دورگه پرپچوال بوجود آمدهاست و هم خصوصیات چهار فصل بودن، شکل و رنگ رزهای چای و هم مقاوم بودن به سرما و بیماری که از ویژگیهای رزهای دورگهٔ پرپچوال است را در خود جمع کردهاست.

گفتنی است در داخل این دسته گروهی دیگر به نام مینیفلورا (miniflora roses) نیز هستند که نمونه کوچکتر دسته سوم یا همان فلوریبونداها هستند و کمی از مینیاتوریها بزرگترند. برای گلبرگ های کوچک دو طرف گلبرگ رو بکشید تا مثل عکس بالا از داخل گود شه و بالای گلبرگ نازک باشه. فقط کافی است یک لیوان آب گرم که کمی میخک داخل آن ریختهاید را بنوشید تا به طور طبیعی سرفهی شما درمان شود. از نوع صورتی ان برای دفع ادرار و درمان عفونتهای ادراری و سوزش آن، ضدعفونیکننده معده و التیام زخم و سردرد و ضدعفونی و تسکین دندان درد استفاده میشود. درست است که داروها و درمانهای بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید اما برای شما که راه طبیعی را ترجیح میدهید؛ میخک بهترین راه حل موجود در این رابطه است. گل رز دارای گونههای بسیار زیادی میباشد و از لحاظ فرم، رنگ، عطر، دوام و تنوع شکل یکی از زیباترین و محبوبترین گلهاست که غالبا بوتهای بوده و جزو گیاهان دائمی طبقه بندی میشود. رز یا گل سرخ ، جنسی ازخانواده گل سرخ ها یا رزاسه میباشد که بوته هایش پاکوتاه و پا بلند و رونده با ساقه های چوبی است و در بعضی گونه ها برگهایش غیر دائمی و در برخی دائمی میباشد.گیاهان این خانواده دارای گلها منظم،محور بشقابی شکل یا پیاله ای شکل، کاسبرگها،گلبرگها و پرچم اغلب در حاشیه قرار دارند.

در زمان گلدهی و بعد از آن هفته ای یکبار بصورت غرق آبی به گیاه آبدهی صورت گیرد تا اینکه ساقه و برگ گیاه کاملا زرد و خشک شود . قلمهها را در محیطی نیمه سایه و گرم قرار دهید و اجازه دهید ریشهزایی صورت گرفته و قلمه استقرار یابد و بعد به گلدان اصلی انتقال دهید. اجازه بدهید به مدت ۲۴ ساعت بماند. گل رز با روکش طلای ۲۴ عیار را می توان در دسته بندی هدایای ارزشمند و زیبا برشمرد که برای هر کسی از ارزش و معیار خاصی برخوردار میباشد. این نوع از این گل رز معمولا قد بلندی دارد و گلهای آن به جای آنکه هر کدام روی یک ساقه باشند بهصورت خوشهای رشد میکنند. این رز میتواند مکررا بهصورت گلهایی خوشهای و فنجانی شکل و با اندازه 10 الی 12 سانتیمتر شکوفا کند.

رز هیبریدی چای یکی از انواع گل رز و محبوبترین گونه های گل رز است که اعضای آن گلهایی بزرگ با حدود 30 الی 50 گلبرگ دارند. همچنین لایه مالچ روی خاک به طور موثری مانع از رشد علف های هرز می شود. با رشد بیشتر گیاه، مقدار ماسه روی آن را افزایش دهید. برای این کار باید یک پلاستیک شفاف بر روی قلمه بکشید و روی آن سوراخ برای عبور جریان هوا ایجاد کنید. بعد از اینکه برگهای گل ساناز در فصل پاییز ریخت میتوان به روشی که برای قلمه سبز گفته شد از قلمه چوبی استفاده کنید و گل ساناز را تکثیر کنید. جهت کنترل این بیماری میتوان جوانه ها ،گلها و ساقههای آلوده در گلخانه بعد ازظهور نشانههای بیماری جمع آوری شده و از بین برود . یکی دیگر از انواع محبوب گل رز، رز فلوریبوندا است. رز انگلیسی رنگی زرد دارد و تقریبا به رنگ زردآلو است. در گلفروشی VIP تلاش های فراوانی صورت گرفته است تا شما عزیران به راحتی بتوانید به انواع مدل های مختلف گل، چینش و هارمونی رنگ ها دست پیدا کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن، خریدی پر ثمر را تجربه کنید.

یک رز معمولی میتواند تا 35 سال زندگی کند، اما این طول عمر در صورت رسیدگی صحیح میتواند بیشتر از مقدار شود. از آنجا که بیشتر ارقام رز در گلدان به خوبی عمل نکرده و بایستی آنها را در زمین کاشت، توصیه میشود برای کاشت رز در گلدان و پرورش آن در اپارتمان، از ارقامی مانند گل رز مینیاتوری استفاده کنید که در گلدان به خوبی رشد میکنند. این گل عطر قوی و شامهنوازی دارد که برخی از آنها یک بار در طول سال و برخی دیگر دو بار در طول سال گل میدهند. تقریبا هر قارهای گونهای بومی از رز دارد، اما اکثر گلهایی که امروزه میبینیم گونههایی دو رگه هستند که اجداد اصیل و خالص آنها دیگر فراموش شدهاند. نام رز برای بیش از سیصد گیاه چوبی چند ساله به کار میرود که خود آنها به هزاران نوع مختلف در طی قرنها تقسیم میشوند.

روش استفاده برای مقابله با احساس سنگینی، پری معده و نفخ و غیره چند عدد چوب میخک و یا افشرهی خوراکی (2 قطره برای 500 گرم غذا) را در مرحلهی پایانی پخت به غذاهایتان اضافه کنید. سلام صبح روز جادوییتون بخیر ، مثل همیشه با یک مطلب هیجان انگیز برگشتیم تا اطلاعاتون رو درباره گل لاله بیشتر کنید . آبیاری: این گل، برای رشد خوب نیاز به رطوبت کافی و آب فراوان میباشد، آبیاری باید اول صبح و به صورت عمیق انجام گردد. انجام عمل هرس (قطع شاخ و برگ اضافی گیاه)، عملی ضروری برای پرورش و نگهداری از گل رز است. برخلاف دو گونه قبلی که در یک چرخه زمانی 6 الی 7 هفتهای گل میدهند، فلوریبوندا میتواند بهصورت مداوم گل بدهد و نگهداری از آن نیز سادهتر است.

اِبوت فِیس از انواع گل رز جز اعضای گروه گراندیفلورا است که گلبرگهایی دو رنگ، ساقهای بلند و برگهایی بهرنگ سبز تیره دارد. بهعنوان نکته آخر در مورد رز یادبود پرنس موناکو نیز گفتنی است که این گونه از انواع گل رز برگهایی سبز تیره دارد و تقریبا بهصورت بوتهای رشد میکند. این گل علاوه بر تولید انبوه و تجاری آن به عنوان مهمترین گل شاخه بریده، در باغات، فضای سبز و باغچه ها کاشته میشود و علاوه بر آن بسیاری از گونه های این گل می توانند در گلدان رشد کنند، شما می توانید یک گونه با رنگ و اندازه دلخواه خود که با فضای آپارتمان یا محل کار شما مناسب است را انتخاب کنید و اقدام به کاشت آن در باغچه یا گلدان کنید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار