یک ربات ساخته شده از نوار چسب و پودر فلز می تواند روی اندام شما بخزد

یک ربات کوچک ساخته شده از نوار چسب و پودر فلز

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2328467-robot-made-of-sticky-tape-and-metal-powder-could-crawl-on-your-organs/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مرجع مجله: دانشمندان پیشرفت می کنند، DOI: DOI: 10.1126/sciadv.abn8932

ربات
با این حال، موانعی وجود دارد که باید قبل از آزمایشات بالینی بر آنها غلبه کرد. اولین چیز ایمنی است، زیرا ما در حال حاضر از آهنربای بسیار قوی به نام آهنربای نئودیمیم-آهن-بور استفاده می کنیم. ژانگ گفت در واقع آنقدر امن نیست. برای سلول ها کمی سمی است.

ربات های ساخته شده از نوار چسب و گرد و غبار می توانند تحت هدایت یک میدان مغناطیسی اشکال مختلفی داشته باشند. آنها ممکن است روزی بتوانند برای ترمیم مدارهای شکسته وارد رایانه شوند یا حتی در داخل معده انسان برای اعمال تکه های درمانی روی زخم معده.

ژانگ می‌گوید این فرآیند می‌تواند به راحتی خودکار شود و در نهایت ربات‌های کوچک را می‌توان در رول‌های بلند چاپ کرد، دقیقاً مانند روزنامه‌هایی که از ماشین چاپ بیرون می‌آیند.

ربات‌های کوچک ساخته شده از فلز پودری که به نوار چسب چسبیده و با میدان‌های مغناطیسی کنترل می‌شوند، روزی می‌توانند به داخل اندام‌های داخلی بخزند و جراحات را ترمیم کنند.

فن آوری


15 جولای 2022

ربات‌های نرمی که باتری، موتور یا وسایل الکترونیکی ندارند و از راه دور با نور یا آهن‌ربا تغذیه می‌شوند و از راه دور کنترل می‌شوند، یک حوزه تحقیقاتی محبوب هستند. اما قبل از استفاده از آنها در کاربردهای عملی، موانعی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، از جمله نیاز به فرآیند تولید ارزان.

ژانگ لی در دانشگاه چینی هنگ کنگ و همکارانش دریافتند که یک ربات کنترل شده با آهنربا را می توان به راحتی و با هزینه کم با استفاده از نوار چسبی که موم غیرچسبنده روی آن با الگوی خاصی چاپ شده است، ایجاد کرد. هنگامی که پودری حاوی ریزذرات مغناطیسی نئودیمیم-آهن-بور روی نوار چسب زده می شود، به بخش های در معرض دید می چسبد اما به لایه موم نمی چسبد – بسیار شبیه یک شابلون. سپس موم در محلول اتیل استات حل می شود تا یک ربات مغناطیسی با شکل دقیق باقی بماند.

در آزمایش‌ها، تیم او ربات‌های چسبنده‌ای با اشکال مختلف به قطر حدود یک سانتی‌متر ساختند که بسته به حضور و جهت میدان مغناطیسی، هندسه را تغییر می‌دهند. برخی از ربات‌ها می‌توانستند در آب یا در امتداد سطوح صاف حرکت کنند و دستگاهی می‌توانست روی سطح بافت معده خوک در آزمایشگاه بخزد و یک پچ درمانی کوچک را روی زخم معده بگذارد قبل از اینکه از چسب جدا شود و دور شود. . .

ژانگ می‌گوید این دستگاه‌ها می‌توانند در آینده برای تجویز دارو یا انجام اقدامات پزشکی ساده در معده یا روده مورد استفاده قرار گیرند. او می‌گوید: «می‌توان آن را در این نوع چین‌ها در مقیاس کوچک مستقر کرد و وقتی به یک حفره بزرگ رسید، می‌تواند باز شود». این کمی شبیه یک ماهواره است که پس از پرتاب به فضای بیرونی، صفحات خورشیدی باز می شوند. بنابراین، زمانی که این دستگاه را قورت می دهید، باید اندازه بسیار کوچکی داشته باشد.

ژانگ لی