5000 گونه ناشناخته در جاهای دیگر در منطقه ای زندگی می کنند که برای استخراج در اعماق دریا تعیین شده است

مشخص نیست که استخراج چگونه تاثیر خواهد گذاشت [the environment]رابون می گوید. “من فکر می کنم ادامه استخراج معادن بدون دانش کافی توصیه نادرست است. به خصوص مهم است که برای درک این منطقه سخت کار کنیم. بیشتر گونه ها بسیار نادر به نظر می رسند.

استخراج معادن در CCZ توسط سازمان بین المللی بستر دریا، یک سازمان بین دولتی با 167 کشور عضو، تنظیم می شود.

کرم های پلی کت در منطقه کلاریون-کلیپرتون یافت شدند

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2374875-5000-species-not-known-elsewhere-live-in-area-set-for-deep-sea-mining/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

متولیان موزه تاریخ طبیعی لندن

متولیان موزه تاریخ طبیعی لندن

رابون، که در بررسی‌ها در این منطقه شرکت داشته است، می‌گوید هر بار که نمونه‌ای به سطح زمین آورده شده، گونه‌های جدیدی را دیده است. او بر این باور است که داده‌های کنونی «نوک کوه یخ» از نظر درک کامل تنوع زیستی CCZ است و پیش‌بینی می‌کند که 6000 تا 8000 گونه ناشناخته دیگر وجود دارد.

پرادیپ سینگ در موسسه تحقیقاتی پایداری در پوتسدام، آلمان، گزارش می‌دهد که اگرچه هنوز هیچ استخراج تجاری در CCZ انجام نشده است، آزمایش‌های معدنی در مقیاس کوچک انجام شده است. منطقه بوده است توزیع و به شرکت های مختلف واگذار شده استاما تأخیر در تدوین مقررات برای استخراج معادن در اعماق دریا، شروع عملیات را به تاخیر می اندازد.

برای به دست آوردن تصویر بهتری از تنوع زیستی در معرض تهدید معدن پیشنهادی، موریل رابون در موزه تاریخ طبیعی لندن و همکارانش تصمیم گرفتند تمام داده های موجود از سفرهای علمی در مورد گونه های موجود در آنجا را بررسی کنند. آنها شواهدی از 5578 گونه مختلف در CCZ پیدا کردند که 92 درصد آنها کاملاً برای علم جدید بودند. تنها شش گونه از گونه های جدید یافت شده در CCZ، از جمله یک خیار دریایی، یک نماتد و یک اسفنج گوشتخوار، در مناطق دیگر مشاهده شده است.

یک خیار دریایی از منطقه Clarion-Clipperton

سینگ می‌گوید: «اگر یکی از کشورهای عضو تصمیم بگیرد در غیاب مقررات، از یک برنامه معدنی حمایت مالی کند، خطر قابل توجهی در معرض مسئولیت وجود دارد، به غیر از آسیب شهرت. “در واقع، دولت حامی خود را در معرض مسئولیت نامحدود قرار می دهد.”

منطقه ای از اقیانوس آرام که نیاز به کنده کاری و استخراج مواد معدنی با ارزش دارد، خانه بیش از 5000 گونه است که هرگز در هیچ جای دیگری روی زمین یافت نشده اند.

شرکت های معدنی مشتاق برداشت گره های منگنز، نیکل و مس هستند که در اعماق بیش از 4000 متر در منطقه Clarion-Clipperton (CCZ)، منطقه ای تقریبا دو برابر هند وسعت دارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار