“فوق سالخوردگان” با خاطرات تیز شده در دهه 80 نورون های بزرگتری دارند

با افزایش سن، اکثر مردم کاهش تدریجی حافظه خود را تجربه می کنند، اما برخی از آنها توانایی قابل توجهی را در به خاطر سپردن وقایع گذشته تا 80 سالگی یا بالاتر حفظ می کنند، مانند افراد 20 تا 30 سال جوان تر.

حجم نمونه در اینجا نسبتاً کوچک است، اما قابل درک است. افراد فوق سالمند گروه کمیاب هستند، بنابراین یافتن تعداد مناسبی از آنها در یک مطالعه مغزی پس از مرگ سخت است.

به اصطلاح Super-Agers خاطرات فوق العاده واضحی را تا دهه هشتاد و بعد از آن حفظ می کنند

با توجه جوزف آندریانوهمچنین در دانشکده پزشکی هاروارد، سایر مناطق مغز مرتبط با شناخت در افراد فوق مسن در مقایسه با افراد دارای حافظه قابل پیش بینی از نظر اندازه متفاوت هستند. او می‌گوید، مشخص نیست که آیا اندازه نورون‌ها در قشر انتورینال به طور خاص تقویت حافظه را توضیح می‌دهد یا خیر.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340560-superagers-with-sharp-memories-in-their-80s-have-larger-neurons/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

“افراد فوق العاده” – افراد 80 ساله یا بالاتر با حافظه فوق العاده خوب – ممکن است نورون های بزرگتر از حد انتظار در ناحیه ای از مغز داشته باشند که برای حافظه ضروری است.

همراه با کاهش حافظه، مغز ما به طور طبیعی با افزایش سن کوچک می‌شود، مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این اتفاق در سنین بالا کمتر می‌شود.

افراد فوق سالخورده همچنین دارای توده های پروتئینی به نام تاو در نورون های خود نسبت به همتایان مرده خود در همان سن بودند. تجمع غیرطبیعی تاو به عنوان علت بیماری آلزایمر مطرح شده است.

نورون‌های بخشی از مغز که درگیر حافظه هستند ممکن است در افراد فوق‌سالمند 10 درصد بزرگ‌تر از سایر افراد 80 ساله یا بالاتر باشد.

سلامتی


30 سپتامبر 2022

“[The overall study] به شواهد فزاینده ای اضافه می کند که افراد فوق مسن در سطوح مختلف مغز با بزرگسالان معمولی تفاوت دارند الکساندرا توروتگلو در دانشکده پزشکی هاروارد

در میان پیران فوق‌العاده، نورون‌های قشر انتورینال آن‌ها حدود 10 درصد بزرگ‌تر از افرادی بود که در سنی مشابه با حافظه قابل پیش‌بینی مرده بودند.

تامار گفن در دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز و همکارانش از مغزهای اهدایی شش فرد فوق سالمند که در سن متوسط ​​91 سالگی جان خود را از دست دادند، تصویربرداری کردند. شش نفر قبلا گرفته بودند در تحقیقات جاری در مورد سنین فوق العاده شرکت کنید.

به اصطلاح SuperAgers حافظه فوق‌العاده‌ای را تا دهه 80 و بعد از آن حفظ می‌کنند
Lopolo/Shutterstock

این تصاویر با هفت نفر که در سن متوسط ​​89 سالگی و 6 نفر دیگر در سن متوسط ​​49 سالگی فوت کردند، مقایسه شد که همگی خاطراتی داشتند که برای سن آنها طبیعی تلقی می شود.

اکنون محققان نشان داده‌اند که افراد فوق‌سالمند ممکن است نورون‌های بزرگ‌تر از حد انتظار در قشر آنتورینال خود داشته باشند، بخشی از سیستم حافظه مغز.

گفن می‌گوید: «من هنوز نمی‌دانم چرا نورون‌های بزرگ‌تر با حافظه حفظ شده مرتبط هستند، به غیر از این که در برابر درهم‌تنیدگی‌های تائو مقاوم‌تر هستند. یک فرضیه دیگر این است که آنها از نظر ساختاری سالم تر هستند و می توانند نتایج بهینه تری ایجاد کنند. [neural connections]”

نورون‌ها در افراد فوق مسن حتی حدود 5 درصد بزرگ‌تر از افرادی بودند که 40 سال قبل فوت کرده‌اند، که نشان می‌دهد نورون‌های بزرگ‌تر از حد متوسط ​​ممکن است به حافظه استثنایی در سن 80 سالگی یا بالاتر کمک کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار