رژیم های کم کربوهیدرات: راهی آسان برای کاهش وزن یا دستور العملی برای حمله قلبی؟

با این حال بسیاری از پزشکان هشدار می دهند که کربوهیدرات کم خطرناک است. اشاره می کنند مطالعات جمعیتی در مقیاس بزرگ که رژیم های کم کربوهیدرات را با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط می کندسکته مغزی و مرگ زودرس

آنقدر گیج کننده است که برخی از مردم تعجب می کنند که آیا ما دلایل بیماری قلبی را اشتباه می دانیم. اریک وستمن، متخصص چاقی در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می‌گوید: «این باعث شد به این فکر کنم که آیا اصلاً به فرضیه کلسترول اعتقاد دارم یا خیر.

تصویر پیش فرض New Scientist

از آنجایی که افزایش نرخ چاقی و دیابت سلامت عمومی را تهدید می کند، سؤالات در مورد ایمنی رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به طور فزاینده ای ضروری می شود. بنابراین ترک کربوهیدرات ها راهی مطمئن برای کاهش وزن و ماندگاری است…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg24933160-800-low-carb-diets-an-easy-way-to-lose-weight-or-recipe-for-heart-attack/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

چیزی که گیج کننده است این است که به نظر نمی رسد این هشدارها با نتایج آزمایشات بالینی مطابقت داشته باشند، که معمولاً نوعی شواهد پزشکی بهتر از مطالعات جمعیتی است. اکنون چندین مورد نشان داده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات معمولاً سطح «کلسترول بد» را که مدت‌ها عامل خطر اصلی حمله قلبی و سکته محسوب می‌شد، افزایش نمی‌دهند. حتی در افرادی که شاهد افزایش هستند، سایر نشانگرهای سلامت قلب به طور کلی بهبود می یابند.

رژیم‌های کم کربوهیدرات به طور فزاینده‌ای توسط متخصصان چاقی و دیابت تایید می‌شوند و تعداد فزاینده‌ای از آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این رویکرد به افراد کمک می‌کند حداقل به اندازه رژیم‌های کم‌چرب سنتی و کالری کاهش وزن داشته باشند. بیشتر و بیشتر مردم به این روش غذا می خورند، نه برای کاهش وزن، بلکه به این دلیل که آن را سالم تر می دانند.

تعداد بی‌شماری رژیم‌های غذایی مد روز می‌آیند و می‌روند، اما این روزها یکی از آن‌ها وجود دارد که ما هرگز از شنیدن آن دست نمی‌کشیم. چه آن را کم کربوهیدرات، اتکینز، کتو یا پالئو بنامید، اصل یکسان است: نشاسته را کاهش دهید و چربی و پروتئین را پر کنید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار