آدامس های ملاتونین در ایالات متحده به میزان قابل توجهی بیشتر از آنچه ذکر شده است، هورمون دارند

مکمل های ملاتونین که در ایالات متحده فروخته می شوند ممکن است بسیار قوی تر از موارد ذکر شده باشند

او می‌گوید که نتایج نگران‌کننده هستند، زیرا ملاتونین در دوزهای بسیار بالا می‌تواند باعث تشنج و نارسایی تنفسی شود.

پیر کوهن در Cambridge Health Alliance در ماساچوست و همکارانش محتویات آدامس ملاتونین را با آنچه در برچسب آنها ذکر شده است مقایسه کردند. آنها 30 محصول مختلف صمغی ملاتونین را شناسایی کردند که در سال 2021 در ایالات متحده با استفاده از پایگاه داده برچسب مکمل های غذایی مؤسسه ملی سلامت، جامع ترین پایگاه داده مکمل های غذایی فروخته شده در ایالات متحده، فروخته می شد. هنگامی که مطالعه در سپتامبر 2022 انجام شد، تنها 25 مورد برای خرید در دسترس بودند و ملاتونین را روی برچسب ذکر کردند.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2370629-melatonin-gummies-in-the-us-contain-far-more-of-hormone-than-listed/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان یک دوز از هر یک از این محصولات را در یک مایع حل کردند، سپس ترکیبات شیمیایی موجود در نمونه را شناسایی و کمیت کردند. آنها دریافتند که از 25 محصول، 22 محصول دارای برچسب اشتباه بوده و دارای بین 74 تا 347 درصد از مقدار ملاتونین هستند.

سانجیف کوتاره با توجه به اینکه ملاتونین یک ماده کنترل شده در ایالات متحده نیست، در Northwell Health در نیویورک از این نتایج شگفت زده نمی شود. مکمل های غذایی، مانند ملاتونین، کمترین نظارت را از سوی آژانس های نظارتی در ایالات متحده دارند.

بیشتر آدامس‌های ملاتونینی که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، حاوی ملاتونین بسیار بیشتری هستند – هورمونی که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و به تنظیم ریتم‌های شبانه‌روزی کمک می‌کند – نسبت به آنچه روی برچسب‌ها ذکر شده است. این امر خطر مصرف بیش از حد را افزایش می دهد، به خصوص در کودکانی که ممکن است آدامس را با آب نبات اشتباه بگیرند.

آدامس های ملاتونین قرمز از یک ظرف شفاف در جلو با زمینه سفید بیرون می آیند

مکمل های ملاتونین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند، اما دوزهای بالا با عوارض جانبی جدی مرتبط است. بین 2012 و 2021بیش از 27000 نوجوان در ایالات متحده پس از مصرف زیاد ملاتونین به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد نزدیک به 4100 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

شاتراستاک / فرشته الکسیس لونا لاریوس

“با اينكه [melatonin is] کوهن می گوید که یک دارو، یک هورمون، به عنوان مکمل فروخته می شود. بنابراین، “می تواند بدون هیچ گونه اطلاعاتی در مورد خطر در یک دوز خاص فروخته شود و می تواند در هر دوز فرموله شود”.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار