تشخیص اینکه چگونه نوارهای هشت پا متفاوت است می تواند به ما در حفظ آنها کمک کند

سپس این تیم به طور جداگانه 25 اختاپوس جوجه ریزی را در خود جای دادند که به مدت 2 سال هفته ای یک بار از آنها عکس و فیلمبرداری کردند.

اختاپوس گورخر کوتوله (اختاپوس chierchiae) که به عنوان اختاپوس های راه راه کمتر مشخص نیز شناخته می شود، در آب های کم عمق سواحل اقیانوس آرام قاره آمریکا زندگی می کنند و با نوارهای قهوه ای و سفید متناوب از روی آنها عبور می کنند.

به داوطلبانی که عکس‌های اختاپوس به آنها نشان داده شد، حتی توانستند با دقت متوسط ​​84.2 درصد تشخیص دهند که آیا این عکس‌ها مربوط به یک هشت پا یا دو اختاپوس متفاوت است.

اگرچه به نظر می رسد که خطوط اختاپوس گورخر کوتوله از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما مشخص نیست که چرا آنها این نوارها را دارند. می‌گوید: «این واقعیت که آنها می‌توانند نوارها را روشن و خاموش کنند و حتی این کار را یک‌طرفه انجام دهند، به من نشان می‌دهد که از آنها در ارتباطات یا حداقل برای واضح‌تر کردن سیگنال‌ها استفاده می‌شود.» روی کالدولنویسنده مطالعه

افراد مختلف متعلق به گونه Octopus chierchiae

الگوی راه راه مشخص در گونه‌های اختاپوس کوتوله از فردی به فرد دیگر متفاوت است، که می‌تواند به محققان کمک کند تا این حیوان کمیاب را زیر نظر بگیرند.

افراد مختلف متعلق به گونه Octopus chierchiae

احساس اینکه اطلاعات کمی در مورد حیوان یا نحوه تعامل آن با محیط اطرافش وجود دارد، بنجامین لیو و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، دو مرد بالغ و دو زن بالغ را در آزمایشگاه خود بزرگ کردند.

لیو و همکاران، 2023، PLoS One، CC-BY 4.0

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368831-spotting-the-way-octopus-stripes-vary-could-help-us-conserve-them/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان در مقاله خود نوشتند که این نشان می‌دهد که اختاپوس‌های گورخر کوتوله را می‌توان مکرراً در طول زمان در طبیعت شناسایی و تحت نظارت قرار داد که به طور بالقوه به حفاظت از آنها کمک می‌کند. آنها نوشتند که این اختاپوس ها کمیاب و ظریف هستند، بنابراین در حالت ایده آل باید به گونه ای مورد مطالعه قرار گیرند که آنها را از محیط طبیعی خود دور نکند.

آنها دریافتند که هر یک از 25 اختاپوس دارای الگوی راه راه منحصر به فردی است.

زمانی که اختاپوس حدود دو هفته سن داشت، الگوهای آن با چشم غیرمسلح قابل مشاهده بود و پس از چهار هفته کاملاً قابل مشاهده بود. اختاپوس گورخر کوتوله اغلب ظاهر خود را برای تقلید از محیط اطراف خود در پاسخ به اختلال تغییر می دهد، بنابراین محققان تنها بر روی الگوهایی تمرکز کردند که برای ساعت ها یا روزها ادامه داشت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار