هر آنچه که باید در مورد گل رز هلندی بدانید گلمون خرید و معرفی انواع گیاهان آپارتمانی در گلمون | mikhakflower

گل رز برای رشد به خاک حاصلخیز، خیلی عمیق و با زهکشی مناسب نیاز دارد. می توانید با اضافه نمودن مواد آلی روی خاک حاصلخیزی آن را افزایش دهید، علاوه بر این خاک ترکیب شده با خاک باغچه و ماسه شسته شده و کود حیوانی بهترین نوع خاک برای رشد گل رز است. لازم به دکر بوده که با دانستن نکات بالا در مورد کاشت گل رز هلندی شما می توانید یک گل رز هلندی را تکثیر نموده و از گل دهی ان لذت ببرید. 2- همچنین گل رز هلندی به رطوبت کافی نیاز دارد تا بتواند به خوب رشد کند. برای جلوگیری از گال طوقه در محلول هیپوکلریت سدیم 5 / 0 درصد به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده می شوند.

http://architecton.irبه محض دریافت یا خرید شاخه گل رز آن را در یک لیوان یا بطری آب یخ قرار دهید، وقتی به خانه رسیدید ساقه گلها را زیر آب و بصورت مورب برش دهید. در نظر داشته باشید قیچی و چاقویی که از آن برای بریدن ساقه گل ها استفاده می‌کنید، تمیز باشد. برای بهتر ماندن گل در گلدان سعی کنید، ساقه را به طور کامل از برگ پاک کنید. ماندن برگ در آب منجر به پوسیدگی و تولید باکتری در آب می شود. داخل گلدانی که گلهای رز را قرار می‌دهید، کاملا بشویید و ۳/۴ آن را با آب خنک و تمیز پر کنید.

  • برای این کار شما باید بین 10 تا 15 سانتی‌متر از این شاخه‌ها را برش داده و بعد از برش در عمق 5 سانتی متری زمین آن را بکارید.
  • در واقع هیچ رز بالا رونده دیگری به رنگارنگی این گل نیست.
  • پس از اینکه به خوبی گل جدید را آبیاری کردید باید محفظه‌ای شیشه‌ای را تعبیه کنید تا به جذب بهتر نور آفتاب کمک کند.
  • در غیر این صورت رشد کافی نداشته و گل هایی با کیفیت مطلوب نمی دهند.
  • در حال حاضر گل رز يكي از محبوبترين گلهاي جهان است و از لحاظ ميزان توليد در صدر قرار دارد.
این گل‌ها از انواع بوته‌ای دیوید آستین هستند که معمولا رنگ زرد و به طور دقیق‌تر زردآلویی دارند. این گل‌ها دارای شکوفایی مرتب هستند و خوشه‌های کوچک لبریز، معمولا به اندازه‌ی 4 تا 5 اینچ، دارند. این نوع رز در برابر بیماری بسیار مقاوم است و همچنین ساقه‌های قوی دارد. تا 4 الی 5 فوت رشد می‌کند و حتی در آب مجله خبری گل میخک و هوای گرم ممکن است بیشتر نیز رشد کند و به آفتاب کامل نیز نیاز دارد و یگ گل رز مناسب برای باغچه است. این نوع گل رز به صورت بوته‌ای است و یک گل رز مناسب برای باغچه است و دارای شکوفه‌های گل صورتی روشن و سبک نیز می‌باشد. از بهار تا پاییز به صورت مرتب گل می‌دهد با شکوفه‌هایی که 2 تا 3 اینچ اندازه دارند.

گل رز ویکتور هوگو

قبل‌تر گل رز هلندی تنها به رنگ‌های زرد و طلایی موجود بود که رنگ اصلی خود این گل است. اما با گذشت زمان آن را با گل‌های دیگر ترکیب کردند و رنگ‌های گوناگون مانند صورتی، سفید مایل به سرخ، قرمز و… از این نوع گل را به دست آوردند. مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است. و البته بیماری هایی مثل سفیدک، کپک خاکستری و …هم از جمله بیماری های رایج و تهدید کننده ی این گل زیبا است.

مشخصات گل رز:

این گل های رز زیبا در انواع مختلفی رشد و پرورش می یابد و نگه داری از آن ها کار مشکلی نمی باشد. ما در این مقاله بسیاری از انواع گل های رز را نام بردیم که هر کدام از آن ها بهترین نوع گل رز می باشند. تمام این گل های نام برده شده از عطر و رایحه فوق العاده ای برخوردار بوده و شهرت جهانی دارند. هنگامی که رز رونده “چهارم جولای” در سال 1999 به جهان معرفی شد، رنگ آبنباتی مانند، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و عطر تند آن سبب شد تا سریعا جای خود را در دل‌های دوستداران گل رز باز کند. این گل را می‌توانید به همراه گل نیلوفر پیچ آبی روی یک تکیه گاه مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید تا رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای را نظاره‌گر باشید!

گل رز

توسط احمد گل کار

احمد گل کار