ماری جوانا قانونی در ایالات متحده ممکن است نسبت به ادعاهای بسته بندی قوی تر باشد

دانشمند جدید با سه داروخانه که به نظر می‌رسد نمونه‌ها بر اساس شماره مجوزهای فهرست‌شده در مطالعه گرفته شده‌اند، تماس گرفت. دو نفر پاسخ ندادند و یک نفر از اظهار نظر خودداری کرد.

آنها دریافتند که نمونه ها به طور متوسط ​​23 درصد کمتر از حد پایین محدوده برچسب گذاری شده بودند. بیش از نیمی از نمونه ها بیش از 30 درصد از قدرت کمتری برخوردار بودند.

می‌دانیم که این اتفاق می‌افتد و همه در مورد آن صحبت می‌کنند، اما هیچ‌کس دقت علمی را پشت سر آن قرار نداده است. آنا شوابهاو این تحقیق را در دانشگاه شمالی کلرادو انجام داد، اما اکنون برای شرکت حشیش 420 Organics کار می کند.

می‌گوید که این اختلافات می‌تواند ناشی از نمونه‌برداری از بخش‌های مختلف کارخانه یا استفاده از تجهیزات یا روش‌های مختلف آزمایشی توسط آزمایشگاه‌ها باشد. اریک پالسون در آزمایشگاه های بی نهایت شیمیایی در کالیفرنیا. اما او می‌گوید که آزمایشگاه‌ها انگیزه آشکاری برای بیش از حد برآورد کردن قدرت دارند. او می‌گوید خریداران اغلب برای ماری‌جوانا با محتوای THC بالاتر هزینه بیشتری می‌پردازند و داروخانه‌ها می‌توانند آزمایشگاه‌هایی را انتخاب کنند که بهترین اعداد را به آن‌ها می‌دهند.

شواب می گوید: «مردم برای یک محصول پول می پردازند و آن را دریافت نمی کنند. او می‌گوید برای مصرف‌کنندگان ماری‌جوانای پزشکی، این می‌تواند به این معنا باشد که کسی دوز اشتباهی را دریافت می‌کند.

نمونه کوچکی از ماری جوانا که به طور قانونی در کلرادو فروخته می‌شود، نشان داد که بیشتر محصولات حاوی تتراهیدروکانابینول (THC) – جزء اصلی روان‌گردان گیاه – به میزان قابل‌توجهی کمتر از آنچه روی بسته‌بندی آن نوشته شده است.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368385-legal-marijuana-in-the-us-may-be-less-potent-than-packaging-claims/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

متیو استاور/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

قوطی های ماری جوانای پزشکی در یک داروخانه پزشکی در دنور، کلرادو

در سال 2022، پالسون شرکت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت بیش از 150 نمونه از داروخانه های کالیفرنیا دریافتند که تقریباً همه آنها دارای قدرتی هستند که بیش از 10٪ با برچسب متفاوت است. او می‌گوید گزارش‌دهی نتایج دقیق و ضعیف باعث از دست دادن مشتریانش شده است. همه تولیدکنندگان می‌دانند که با کدام آزمایشگاه‌ها بروند.»

استیون گلدمن در آزمایشگاه های Kaycha، یک شرکت آزمایش ملی، می گوید که این قدرت به ویژه در بازارهای جدیدتر مانند کالیفرنیا، اورگان و میشیگان محبوب است و نتایج کلرادو تعجب آور نیست. آیا آزمایشگاه ها به طور کلی می توانند بهتر عمل کنند؟ کاملاً،» او می گوید.

او و همکارانش 23 نمونه از 10 داروخانه کلرادو به دست آوردند و آنها را برای غلظت THC در یک آزمایشگاه خصوصی آزمایش کردند. کلرادو، مانند سایر ایالت‌های ایالات متحده که ماری‌جوانای تفریحی را قانونی کرده‌اند، از داروخانه‌ها می‌خواهد بر اساس آزمایش توسط آزمایشگاه‌های شخص ثالث، محصولاتی با محدوده قدرت برچسب‌گذاری کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار