تغییر نام تجاری توییتر: چرا ایلان ماسک نام خود را به X تغییر می دهد و باید به Threads یا Bluesky تغییر دهید؟

مجموعه کاملی از رقبا به وجود آمده اند تا سعی کنند از شکست های توییتر استفاده کنند. Mastodon یکی از جایگزین‌های اولیه بود، اما همچنان متعلق به افراد باهوش فناوری است، در حالی که Post.Social، Spill، T2 و دیگران این بسته را تشکیل می‌دهند.

تشخیص این واقعاً به چه معناست. این می تواند اشاره ای به برنامه های طولانی مدت ماسک برای توسعه یک «اپلیکیشن همه چیز» به سبک WeChat در چین باشد – چیزی که ماسک در اکتبر 2022 گفت خرید او از توییتر یک “شتاب دهنده” بود.

الون ماسک الان چیکار کرد؟

احتمالا نه. همه برنامه‌هایی که در چین محبوب هستند، شامل دسترسی به بخش‌های بزرگی از زندگی شما به افرادی است که آنها را اجرا می‌کنند. چند ماه گذشته هرج و مرج تحت رهبری ماسک ممکن است برخی از شکاکان را از اجازه دسترسی شرکت کارآفرین به حساب های بانکی خود باز دارد.

جایگزین غیرمتمرکز توییتر که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر راه اندازی شد، مشکلات خاص خود را دارد، از جمله مسئله تعدیل محتوا. از نظر کاربران، Threads به شدت از آن پیشی گرفت، که توانست تنها در پنج روز به شبکه موجود اینستاگرام دسترسی پیدا کند و به 100 میلیون کاربر برسد. Bluesky هنوز یک برنامه فقط دعوت است و به همین دلیل رشد بسیار کندتری دارد حدود 350000 کاربران گزارش شده

آیا جایگزین های دیگری وجود دارد؟

9 ماه پس از خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار، ایلان ماسک تصمیم گرفت نام این پلتفرم را تغییر دهد. نام توییتر و همچنین لوگوی نمادین پرنده ناپدید خواهند شد. ماسک به جای آنها در حال بررسی تغییر نام پلتفرم X است.

چرا X؟

اما نکته اصلی این است: در حال حاضر، واقعاً جایگزین مستقیمی برای توییتر با تمام ویژگی هایی که کاربران دوست دارند وجود ندارد. اینکه آیا آنها می خواهند روی X بمانند یا نه باید دید.

یاکارینو توییت کرد (یا باید اکنون “xed” باشد؟) که “X وضعیت آینده تعامل بی حد و حصر است – با محوریت صدا، تصویر، پیام، پرداخت/بانکداری – ایجاد یک بازار جهانی برای ایده ها، کالاها، خدمات و فرصت ها. با استفاده از هوش مصنوعی، X همه ما را به روش هایی که تازه تصور می کنیم به هم متصل می کند.

این را فقط خود ماسک می داند، اما او مجذوب نامه است. به نظر می رسد با X.com شروع شده است، شرکت پرداخت آنلاین که توسط ماسک در سال 1999 راه اندازی شد و پس از ادغام با PayPal ثروت خود را به دست آورد. از آن زمان، او SpaceX را راه اندازی کرد، در حالی که شرکت خودروهای الکتریکی او تسلا ماشین مدل X را می فروشد، او نام یکی از پسرانش را X Æ A-12 گذاشت و اخیراً یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI را راه اندازی کرد.

چه چیزی به جز نام تغییر خواهد کرد؟

لوگو، برای یک: ماسک یک مسابقه تامین مالی جمعی برگزار کرد تا لوگوی پرنده توییتر را با لوگوی جدید جایگزین کند. برنده بود ساویر مریت، سرمایه گذار تسلا، که به ماسک لوگوی طراحی شده قبلی برای پادکستی که اکنون متوقف شده است هدیه داد. به گفته ماسک و مدیر عامل شرکت، لیندا یاکارینو، این رنگ جدید تازه شروع است.

اپلیکیشن مشابه توییتر متا، که در اوایل این ماه راه اندازی شد، ایمن ترین قایق نجات برای کسانی است که به دنبال فرار از توییتر (یا X) برای مدت طولانی هستند. این توسط شرکت فناوری بزرگ مارک زاکربرگ پشتیبانی می شود و دارای ادغام داخلی با اینستاگرام است. تیم پشت آن قول داده است که ویژگی های بیشتری در هفته ها و ماه های آینده برای رقابت با توییتر داشته باشد.

و بلوسکی؟

به همین دلیل، ماسک به میزان تازه واردان به X بیشتر از کسانی که کشتی را رها می کنند تکیه خواهد کرد. می‌گوید: «در حالی که مدیریت توییتر امیدوار است افراد جدیدی را به این پلتفرم جذب کند، اما امیدوار است آن‌ها برای جایگزینی کسانی که همچنان از دست می‌دهند و از خود بیگانه می‌شوند، کافی باشند.» ام مالکیک سرمایه گذار پیشرو در فناوری

بنابراین باید به جای آن به Threads سوئیچ کنم؟

اما ناظران تحت تاثیر قرار نمی گیرند. “با ادعای اینکه X پلتفرمی خواهد بود که می تواند همه چیز را ارائه دهد، [Yaccarino] فراموش می کند که اینترنت وجود دارد.” استیون باکلی در سیتی، دانشگاه لندن. “اینترنت بستر همه چیز است.”

آیا این طرح جواب می دهد؟

موضوعات:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2383886-why-is-twitter-becoming-x-and-should-you-move-to-threads-or-bluesky/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار