دنیای کوانتومی: راهنمای مختصر ذراتی که واقعیت را می سازند

موضوع

آنچه در زیر می یابید راهنمای مختصر و شفافی برای ذرات و نیروهای شناخته شده – از الکترون ها، کوارک ها و نوترینوها گرفته تا فوتون ها و بوزون هیگز – و همچنین قوانین و پدیده های کوانتومی است که به فیزیک کوانتومی معنی می دهد. از جمله دوگانگی موج – ذره، درهم تنیدگی و اصل عدم قطعیت. همچنین در مورد ذرات فرضی که ممکن است معماهای کیهانی مانند ماده تاریک و انرژی تاریک و چیزهای عجیب‌تری را که ممکن است در زیر قلمرو کوانتومی پنهان شده‌اند، بیاموزید. در نهایت، شما به بسیاری از سوالات خود پاسخ داده اید، از جمله اینکه به هر حال نظریه همه چیز چیست؟

فهرست موجودی قلمرو کوانتومی ما را مرور کنید

یونانیان باستان حدس می زدند که می تواند هوا، آتش یا آب باشد. یک قرن پیش، فیزیکدانان متقاعد شده بودند که این اتم است. امروزه، ما بر این باوریم که عمیق ترین لایه واقعیت توسط توزیع متنوعی از ذرات بنیادی پر شده است که همگی توسط نظریه کوانتومی اداره می شوند. از این قلمرو نامرئی و بینهایت کوچک، همه آنچه می بینیم و تجربه می کنیم بیرون می آید. این دنیایی پر از شگفتی است، اما می تواند در غرابتش رازآلود باشد. یا حداقل اغلب می تواند چنین احساسی داشته باشد.

اتم انرژی از نزدیک الکترون…


منبع: https://www.newscientist.com/article/2367423-the-quantum-world-a-concise-guide-to-the-particles-that-make-reality/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ما با چیزی که تقریباً به طور قطعی می دانیم شروع می کنیم. ماده مرئی از اتم ها تشکیل شده است و در مرکز اتم ها پروتون ها و نوترون ها قرار دارند. اما حتی اینها هم ذرات بنیادی نیستند، همانطور که در “مدل استاندارد” فعلی فیزیک ذرات، توصیف اصلی ما از واقعیت در کوچکترین مقیاس ها، به تفصیل آمده است. بنابراین، اساساً با آنچه ماده واقعاً از آن ساخته شده است، شروع می کنیم.

تصویر پیش فرض New Scientist

توسط احمد گل کار

احمد گل کار