بررسی تقسیم شده: چرا باید نژادپرستی را از مراقبت های بهداشتی غربی حذف کنیم؟

نیویورک، نیویورک - 17 آوریل: مجسمه ای از جی. ماریون سیمز، جراحی که بسیاری از او به عنوان پدر علم زنان مدرن یاد می کنند، پس از برداشته شدن از روی پایه خود در پارک مرکزی و خیابان 103 شرقی در یک کامیون دپارتمان پارک ها رانده می شود. 17 آوریل 2018 در شهر نیویورک.  پس از اینکه گروه‌ها خواستار برداشتن مجسمه بحث‌برانگیز شدند، هیئتی در شهر نیویورک تصمیم گرفتند مجسمه را جابه‌جا کنند، زیرا بسیاری از پیشرفت‌های پزشکی سیمز از آزمایش بر روی بردگان سیاه‌پوست بدون بیهوشی ناشی می‌شد.  مجسمه به قبرستان گرین وود در تراس ویندزور، جایی که سیمز دفن شده است، منتقل خواهد شد.  (عکس از اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

مجسمه پزشک آمریکایی جیمز ماریون سیمز پس از اعتراضات برداشته شد

یک تناقض در قلب طب غربی وجود دارد. این بر اساس میراثی از پزشکان و دانشمندان سفیدپوست وسواس رنگی ساخته شده است که تلاش می کردند حقارت افراد با پوست تیره تر از پوست خود را برای توجیه استعمار اروپا و برده داری فراآتلانتیک نشان دهند. این امر امروزه به شکل سوگیری نژادی در پزشکی ادامه دارد، که به نابرابری های بهداشتی مستند به طور گسترده کمک می کند.

اسپنسر پلات/گتی ایماژ

با این حال، طب غربی نیز پوست تیره تر را نادیده می گیرد پزشکی…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25734331-000-divided-review-why-we-must-eliminate-racism-from-western-healthcare/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

شکاف
Annabel Sowemimo (مجموعه خوش آمدید)

توسط احمد گل کار

احمد گل کار