گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | mikhakflower

در فصل رشد گیاه می توانید از کودهای گلدهی و کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید. دقت کنید مرطوب بودن بیش از اندازه خاک و باتلاقی شدن خاک باعث پوسیدگی ریشه و پیاز گیاه می‌شود. بدلیل tulipalin موجود در مجله خبری گل میخک می‌تواند موجب مشکلات گوارشی و حساسیت در حیوانات شود. گل لاله در خیلی از کشورها به عنوان گل ملی به شمار می آید، کشورهایی مانند ایران، ترکیه، هلند، بلژیک و افغانستان.

نماد گل لاله سفید

بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود. اگر لاله را برای استفاده شاخه بریده پرورش می دهید باید زمانی که جوانه ها به طور کامل رنگ گرفتند اما باز نشدند برداشت شود. اگر زودتر از این زمان برداشت شوند نمی توانند کاملاً باز شوند. لاله با دمگل کوتاه و دارای گل های درشت و با دوام که برای کاشت گلدانی مناسب است. نکته ای که وجود دارد پیاز هلندی فقط به مدت دوسال گل دهی دارند ولی پیاز ایرانی به طور سالانه گل دهی دارد و پیاز آن افزایش می یابد.

کاشت پیاز گل لاله ایرانی در گلدان:

گل غالباً بزرگ، منفرد و بر روی دمگل صافی قرار گرفته (گونه هایی نیز با دو یا چند گل بر روی دمگل های ظریف و نازک مشاهده می شود. ). در سطح پشتی قطعات داخلی گل پوش رگه میانی با یک یا سه خط موازی مشخص می گردد و رنگ این قطعات نیز در سطح پشتی درخشان تر و شفاف تر از سطح درونی است. اشکال لکه قاعده قطعات گلپوش نیز در گونه ها بسیار متغیر است.

  • سه چهارم گلدان را با آب تازه، تمیز و سرد پر کنید و ساقه های لاله را با فاصله از یکدیگر در گلدان بگذارید.
  • در قرن شانزدهم، لاله در ترکیه بسیار محبوب شد؛ در همان زمان بود که مردهای ترکیه در پوشش خود از سربند و عمامه استفاده می‌کردند.
  • این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود.
  • در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید.
  • همان طور که در مباحثی که قبلا برایتان ذکر شد گفتیم لاله در زمان های قدیم در ایران با نام گلی که گلبرگ های آن سرخ بوده و وسط آن نیز سیاه باشد معروف و مشهور بوده است.

آنها فضای بسیار شاد و جذابی را فراهم می کنند که برای موقعیت های شاد ایده آل است. یک دسته گل مخروطی از لاله های آبی که مرتب چیده شده اند، مطمئناً مورد توجه شما عزیزان خواهد بود. لاله قرمز نماد عشق و لاله صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. قبل از اینکه کاشت پیاز لاله را در آب آغاز کنید، باید آن را حدود 12 الی 15 هفته در یک کیسه کاغذی گذاشته و در فریزر بگذارید. پیازها را در عمقی تقریبا سه برابر اندازه ی خود پیاز بکارید و بعد از کاشتن، خاک روی آن را خوب فشار دهید و آبیاری کنید.

لاله های سفید

آنها برای یک قرار عاشقانه یا خواستگاری ایده آل هستند . لاله‌های صورتی حالتی بسیار شاد و رمانتیک ایجاد می‌کنند که برای قرار ملاقات ایده‌آل است. گل های لاله معمولاً فنجانی با سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار