پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression؛ قیمت و خرید | mikhakflower

توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود. جهت انبار کردن از گلدان ها و یا ظرفهای پلاستیکی استفاده نکنید. لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. برای آبیاری گیاه اجازه دهید حدود دو سانت سطح خاک خشک شود بعد آبیاری را انجام دهید. در صورت قرار گیری گلدان در سایه و نرسیدن نور کافی و از طرفی خاک فقیر باعث کاهش گلدهی یا توقف گلدهی گیاه می شود.

بذر پیاز زرد

قدیمی‌ترین آثار باستانی‌ای که در آن نقش لاله به چشم می‌خورد مهرهای برنزی و سنگی‌ای است که از افغانستان به دست آمده‌است و قدمت آنها به بیش از ۲۰ سده پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. همچنین در مُهری استوانه‌ای شکل مربوط به ۲۰–۱۹ سده پیش از میلاد، که از تمدن عیلام در ایران به دست آمده‌است، نقش گل لاله وجود دارد. یکی از آثار تاریخی مهم بجای مانده از سدهٔ ۷ میلادی تاق بستان است. در بالای تاق بزرگ این اثر باستانی، گل لاله با ۵ گلبرگ کنده‌کاری شده‌است.

http://architecton.ir

علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد. از آن در داروهای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردردهای سینوسی و درمان تب یونجه استفاده می‌شود. این نام برگرفته از کلمه Turban به معنی دستار و یا سربند است. در قرن شانزدهم، لاله در ترکیه بسیار محبوب شد؛ در همان زمان بود که مردهای ترکیه در پوشش خود از سربند و عمامه استفاده می‌کردند. شود اما با امدن زمستان و کاهش دما از بین خواهد رفت البته خود پیاز از بین نمی رود . نور اندک محیط نیز از دیگر دلایل عدم گلدهی این گیاه است.

نماد گل لاله صورتی

پس از رشد جوانه دما را افزایش دهید تا به 17 تا 20 درجه برسد و آرام آرام نور را هم افزایش دهید. دمای بالا برای محیط باعث ايجاد مشکل در گل دهی می شود. آبیاری گل لاله در گلدان باید به طور منظم و به طور متوسط انجام شود. به طوری که همیشه خاک مرطوب باشد ولی خيس بودن و آب زیاد به گل باعث پوسیدگی ریشه می شود.

نماد گل لاله سفید

نگهداری از انواع گل و گیاه، علاوه بر تاثیرات روانشناختی مثبتی که برای افراد به همراه دارد، باعث زیبایی فضا و پاک سازی هوا می‌شود…. جوانه‌ای که در فصل پاییز درون پیاز این گیاه دیده میشود نمایانگر تمام اجزای گلی است که در مجله خبری گل میخک فصل ظاهر میگردد. ساقه گیاه کامل لاله به یک و گاهی به چندین گل ختم میشود که در طول آن برگهایی نیز به صورت پراکنده قرار دارند. قطعات گل به صورت یک در میان شامل دو ردیف قطعات گلپوش، دو ردیف پرچم و یک ردیف برچه قرار دارند.

  • در مورد نگه داری و کاشت گل‌های زیبای لاله بایستی بدانید که خاک گل لاله باید از زهکشی درستی برخوردار باشد.
  • اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.
  • البته میتوان همان ابتدا گلدان ها را در محلی نورگیر قرار داد تا نیاز به جابجایی گلدان ها نباشد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار