لپ تاپ گیمینگ

لنوو کروم بوک دوئت، از مقرون بهصرفهترین و ارزانترین لپتاپها در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 نیز میباشد. Zephyrus G15 ، با کمی بیش از چهار پوند، یکی از سبک ترین لپ تاپ های 15 اینچی بازی است که می توانید بخرید. اولین چیزی که هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، بودجه است. تنظیمات سخت افزاری ارائه شده تقریباً به اندازه خود لپ تاپ هیبریدی همه کاره است. لپ تاپ های هیبریدی هم از انواع زیبای لپ تاپ ها به حساب می آیند. البته ممکن است به دلیل تغییرات قیمت ارز برخی از مدلها در لیست از جایگاه صحیح خود خارج شوند ولی به طور کلی میتوانید به روی مرتب بودن لپ تاپها از قیمت زیاد به کم حساب باز کنید. در این مقاله به معرفی ۷ مدل از لپ تاپ های گیمینگ پرداختیم که هر کدام دارای ویژگیهای مختص به خود بودند. لپ تاپ ایسوس ROG G513Gaming IH از بدنه ی پلاستیکی ساخته شده است که استحکام بالا را برای دستگاه فراهم کرده و همچنین باعث کاهش وزن دستگاه شده بهترین لپ تاپ گیمینگ است. Razer بیشتر به خاطر لپتاپهای گیمینگاش شناخته میشود، اما این شرکت با Razer Book 13 جدید خود در فضای کسبوکار و بهرهوری سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیرهسازی است. میزان رم ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این لپتاپ است. ما تفاوت چندانی در امتیازات بنچمارک بین مکبوکهای ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی با پردازندههای یکسان مشاهده نمی کنیم. در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک Geforce RTX 3060Ti GDDR6 را داریم که از کارتهای قدرتمند محسوب میشود. اما این راهنمایی رو بکنم بهتون که اگر محدودیت بودجه دارید، برید سراغ لپ تاپ هایی که پردازنده و کارت گرافیک بهتری دارند ولیییی رم و SSD آنها پایین است.

اما پیشنهاد ما، خرید نسخه RTX 3070 و نمایشگر FHD با نرخ تازهسازی ۳۶۰ هرتز است. در لپ تاپهای قدرتمندتر و گرانتر شاهد صفحهنمایشهایی با رفرش ریت بالای 90 هرتز تا 360 هرتز هستیم. از نمایشگر این لپ تاپ نیز نباید غافل شویم! این لپتاپ گیمینگ قابل حمل است، استفاده از آن بسیار عالی است و صفحهنمایش فوقالعاده بزرگی دارد. با طراحی باریک فوقالعاده و عملکرد چشمگیر زیر کاپوت، فکر میکنیم برای پیدا کردن لپتاپ سبکتر از این مشکل خواهید داشت. Dell XPS 13 طراحی ساده اما ظریفی دارد. Dell XPS 13 یک لپ تاپ جمع و جور و قابل اعتماد است.

بازیهای سبکتری مثل Doom Eternal یا The Witcher 3 حتی با رزولوشن ۴K هم قابل بازی هستند. هم امکانات بسیار خوبی دارد و هم قیمت آن معقول به نظر میرسد. باید بگوییم که مشکل دقت رنگ صفحه نمایش را در بیشتر لپتاپهای ارزان قیمت بازار مشاهده میکنیم؛ اما به این موضوع توجه داشته باشید که TUF Gaming A15 با توجه به قیمتی که دارد از صفحه نماشی با امکانات شگفت انگیز بهره میبرد. اکثر لپتاپهای نازک و سبک یک نقطه ضعف مشترک دارند – صدای نازک و کوچک. بیایید به نقطه گرمایش و چرایی این اتفاق برگردیم. برای این منظور میتوان به بررسی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad gaming 3-15IHU6 پرداخت. ایسوس G15، بهترین لپ تاپ گیمینگ، و رتبه پنجم در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 شناخته شده است.

این باعث میشود این لپتاپ ظاهری شیک اما حرفهای داشته باشد، به این معنی که هم برای کار و هم در خانه مناسب است. بهعلاوه اسپیکرهای این لپتاپ از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و از Dolby Atmos هم پشتیبانی میکند و قسمتهایی از لپتاپ که حین کار کردن با آن در تماس با دست هستند در اکثر مواقع حتی هنگام بازی خنک میمانند. Duet برای استفاده در خانه و در حین حرکت سفارشی شده است، وزن آن تنها 2.03 پوند است و بیش از 11 ساعت باتری آن دوام میآورد. همچنین یکی از سبکترین لپتاپهایی است که تنها با 1.99 پوند میتوانید بخرید. با ضخامت 0.6 اینچ و 3.09 پوند وزن، Book 13 یک ایستگاه کاری قابل حمل با ظاهری زیبا و مستحکم است. تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، همچنین به دلیل تجهیزات و قطعات مورد استفاده در آن ها می باشد. ایسوس چند لپ تاپ دارد که با یک لولای 360 درجه ارائه می شوند. این کانورتیبل 14 اینچی دارای یک نوار صوتی چرخان در لولای خود است،هر مدلی که روی سطوح قرار گیرد، بلندگوها رو به بیرون هستند. تصمیم بعدی که باید بگیرید این است که چه اندازه صفحه نمایشی را در لپ تاپ خود می خواهید.

اگر به دنبال یک لپ تاپ تجاری قابل اعتماد هستید که در کیف شما جای گیرد، این لپ تاپ بهترین گزینه برای شما است. بهترین انتخاب برای کاربرد روزمره و استفاده شخصی شما همبن لپ تاپ است. یکی از مهمترین انتخاب ها در زمان خرید قطعات، آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات برندهای مختلف است. اگر به دنبال کروم بوک با صفحه نمایش بزرگ هستید، این محصول گزینه بسیار مناسب برای شماست. توجه داشته باشید اگر نو و یا دست دوم بودن لپ تاپ برای شما اهمیت خاصی ندارد شما میتوانید لپ تاپ کارکرده با مشخصات بهتری را با همین قیمت تهیه کنید. لپتاپ ریزر بوک 13 اینچ، یک لپ تاپ شیک و با بهره وری قدرتمند و یکی از بهترین لپ تاپ های 2022 میباشد.

از ویژگی های دیگر بهترین لپ تاپ تا قیمت 25 میلیون تومان می توان به دارا بودن شارژ باتری تا 8 ساعت، وزن سبک و ابعاد مناسب برای حمل از محل کار تا منزل و همچنین دارا بودن حافظه SSD برای اجرای بهتر برنامه های نرم افزاری اشاره کرد. لپتاپ لنوو Yoga 9i ، یک دستگاه سرگرمی قابل حمل و بهترین لپ تاپ چند رسانه ای است که در رتبه چهاردهیمن بهترین لپ تاپ های 2022 قرار گرفته است. همه به یک صفحه نمایش 17 اینچی نیاز ندارند، ولی همان چند درصدی از افراد که به دنبال صفحه نمایش های بزرگ هستند، قطعا خواهان یک ایستگاه کاری سنگین ترند که احتمالاً می توانند حتی از یک دسکتاپ استفاده نمایند. یکی از مباحث مهم درباره این لپ تاپ، میزان مقاومت پشت صفحه نمایشگر است که میتواند با کمی فشار دچار اموجاج شود که نیاز به مراقبت و نگهداری با دقت فراوانی دارد.

رمهای تولید شرکت جی اسکیل همچنان بهترین گزینه هستند و با خرید دو ماژول 8 گیگابایتی میتوانید بهترین کامپیوتر را جمع کنید. HP Envy x360 ، به دلیل ساخت محکم و جمع و جور، طراحی شیک تبدیل پذیر و عملکرد عالی، بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه ای است که می توانید بخرید. پردازنده MediaTek آن برای تحمل بارهای سنگین طراحی نشده است، اما برای مرور در چند تب، تماشای Netflix یا اجرای بازیهای اندروید بسیار مناسباست . اگرچه مدل Stealth Thin جدید این شرکت نشان که میتواند طراحی ظریفی داشته باشد. در نام گذاری کارت گرافیکهای Nvidia Geforce، بعد از نام سری دو جفت عدد مشاهده میشود که جفت عدد اول، معرف نسل و معماری به کار رفته در ساخت کارت گرافیک را نشان میدهد.

این دستگاه ها به طور معمول مجهز به پردازنده های کم مصرف سری U و درایوهای SSD بوده و ظاهری جذاب و قدرتی متوسط دارند. مک بوک پرو 14 اینچی را می توان به CPU جدید M1 Pro یا M1 Max مجهز کرد و می توان آن را طوری پیکربندی کرد که تا 64 گیگابایت حافظه یکپارچه داشته باشد. همچنین این محصول به گیرنده DVB-T2، DVB-T مجهز شده است که دسترسی شما را به شبکهها و برنامههای مختلف فراهم نموده است. اما هیجانانگیزترین ویژگی لپ تاپ Envy x360 این است که از سری Ryzen 4000 AMD پشتیبانی میکند. اهمیت صفحه نمایش لپ تاپهای گیم نیز مورد توجه خریداران بوده که این لپ تاپ از نرخ تصویر 60Hz برخوردار میباشد و پنل و رزولوشن نیز به ترتیب IPS و 1080 در 1920 است. لپتاپ Legion S7 از صفحه نمایش Full-HD به اندازه ۱۵.۴ اینچ با نرخ بهروزرسانی ۱۶۵ هرتز بهره میبرد و به راحتی میتواند کیفیت عالی قدرت درونی دستگاه را به نمایش بگذارد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 30 تا 40 میلیون تومان برای شما که میخواهید در عین داشتن کیفیت مناسب لپ تاپ هزینه معقولی نیز بابت آن بپردازید، بسیار مناسب است. کیفیت ساخت این محصول هم بسیار بالا بوده و توانسته رضایت کاربرانش را جلب کند. Duet همچنین دارای یک “حالت تبلت” جدید برای سیستم عامل کروم است که از یک سیستم ناوبری حرکتی الهام گرفته از اندروید و یک طرح منحصربفرد کروم بهینه شده برای استفاده در تبلت پشتیبانی می کند. ایسوس امسال ما را با Chromebook Flip CX5 خود غافلگیر کرد، یک لپ تاپ زیبا با قیمت 800 دلار که اتفاقا سیستم عامل کروم را اجرا می کند. بیشتر بخوانید: ما در پست بهترین مارک لپ تاپ بهترین مارک و بهترین محصولات سال را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار