ماموریت مریخ امارات تصاویر خیره کننده ای از دیموس، قمر مریخ می گیرد

حسا المتروشی، دانشمند ارشد EMM در بیانیه ای گفت: “ما از منشأ این دو مطمئن نیستیم.” یک نظریه قدیمی این است که آنها سیارک‌هایی هستند که دستگیر شده‌اند، اما هنوز سؤالات حل‌نشده‌ای درباره ترکیب آنها وجود دارد.»

مدارگرد هوپ، با این حال، مدار وسیعی به دور مریخ دارد – بین 20000 تا 43000 کیلومتر در ارتفاع – بنابراین می تواند بخش های عظیمی از جو سیاره را در یک حرکت رصد کند. این به او اجازه داد تا به دیموس نزدیک شود.

این اندازه‌گیری‌ها شامل تصاویر و مشاهدات فرابنفش و مادون قرمز، با داده‌های مربوط به مناطقی از دیموس بود که قبلاً هرگز با جزئیات بررسی نشده بود. همه اینها به مدارگردی که در جولای 2020 پرتاب شد و در فوریه 2021 وارد مدار مریخ شد، کمک کرد تا شکل‌گیری دیموس و بزرگ‌ترین قمر مریخ، فوبوس را روشن کند.

هوپ در موقعیتی منحصر به فرد برای مشاهده دیموس با جزئیات زیاد است. فضاپیمایی که ما به مریخ می فرستیم معمولاً برای مشاهدات دقیق از سطح سیاره به مداری نسبتاً نزدیک به سیاره می چرخد، اما دیموس در فاصله متوسط ​​23460 کیلومتری آن را دور می زند که برای چنین سفینه ای بسیار بلندتر از آن است که بتوان آن را در خرده فروشی دید.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2370417-amazing-images-of-marss-moon-deimos-snapped-by-emirates-mars-mission/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تصویر ترکیبی مریخ با قمر کوچکترش دیموس در پیش زمینه، که توسط مدارگرد هوپ گرفته شده است.

ماموریت امارات به مریخ

مشاهدات مدارگرد در هر دو قمر نشان می دهد که توضیح آن بعید است. به نظر می رسد که ترکیبات آنها بیشتر شبیه به مریخ است تا سیارک ها، که نشان می دهد آنها یا از خود مریخ یا از یک مخزن ماده سیاره ای تشکیل شده اند.

چندین گذر نزدیکتر از این ماه در سال آینده پیش بینی می شود، بنابراین ما باید سرنخ های بیشتری در مورد ترکیب و منشاء احتمالی آن بدست آوریم.

در ابتدا قرار بود این ماموریت یک سال مریخی یا نزدیک به دو سال زمینی به طول بینجامد، اما امارات متحده عربی اخیراً اعلام کرد که برای یک سال زمینی دیگر تمدید خواهد شد تا بتواند به تحقیقات خود در مریخ و قمرهای آن ادامه دهد.

دیموس در کانون توجه قرار دارد. مدارگرد امید امارات متحده عربی، بخشی از ماموریت مریخ امارات (EMM)، تنها 100 کیلومتر از سطح کوچکترین قمر سیاره سرخ پرواز کرد و مشاهدات فوق العاده دقیقی انجام داد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار