مقادیر زیادی پلاستیک از چمن مصنوعی به دریا ختم می شود

د هان می گوید، آن ها تجزیه و تحلیل خود را بر روی قطعات پلاستیکی بزرگتر از 5 میلی متر متمرکز کردند، به استثنای ذرات کوچکتر، به نام میکروپلاستیک، زیرا تعیین دقیق آنها از کجا آمده اند.

او می‌گوید الیافی که چمن مصنوعی را تشکیل می‌دهند معمولاً بسیار ظریف، بلند و مجعد و به رنگ سبز هستند که تشخیص آنها را آسان می‌کند.

د هان توضیح می دهد که این تفاوت می تواند به این دلیل باشد که رودخانه به سادگی پلاستیک را به اقیانوس می ریزد، در حالی که پلاستیک می تواند بیشتر در دریا انباشته شود. سویا همچنین دارای جمعیت بسیار کمتری نسبت به بارسلونا است، با کمی بیش از 700000 نفر.

دی هان می گوید که این مشکل احتمالا جهانی است. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم غیرقابل قبول است که این اتفاق فقط در اسپانیا رخ دهد. او اضافه می کند که از آنجایی که نمی دانیم چقدر چمن مصنوعی به میکروپلاستیک ها و نانوپلاستیک ها تجزیه می شود و چقدر به آلودگی پلاستیکی بدنه های آبی کمک می کند، مشکل می تواند حتی جدی تر باشد.

غلظت الیاف چمن مصنوعی شناور در دریا در برخی نقاط به 213200 الیاف در کیلومتر مربع رسید. دی هان می گوید که جمعیت زیاد بارسلونا – حدود 1.7 میلیون نفر – و تعداد زیاد زمین های ورزشی مصنوعی در شهر احتمالاً توضیح دهنده این است که چرا این رقم بسیار بالا است.

کلارا مارگیس/گتی ایماژ

یک مطالعه در اسپانیا نشان داد که قطعات چمن مصنوعی می توانند بیشتر پلاستیک موجود در آب دریا در نزدیکی یک شهر بزرگ را تشکیل دهند.

در رودخانه گوادالکیویر در سویل، میانگین غلظت آلودگی پلاستیک ناشی از چمن مصنوعی به طور متوسط ​​50 برابر کمتر از آب دریا در بارسلونا بود.

در بارسلونا، الیاف چمن مصنوعی 15 درصد از قطعات پلاستیکی بزرگتر از 5 میلی متر را در نمونه های کمتر از یک کیلومتری ساحل تشکیل می دهند. دی هان می گوید: «ما واقعاً از اینکه هیچ کس قبلاً این موضوع را گزارش نکرده بود شگفت زده شدیم.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2383869-huge-amounts-of-plastic-from-artificial-grass-end-up-in-the-sea/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

زمین های مصنوعی آسیب دیده بر اثر سیل در پالما در جزیره مایورکا، اسپانیا

لیام دی هان از دانشگاه بارسلونا و همکارانش 217 نمونه آب گرفته شده از سواحل بارسلون در شمال شرقی اسپانیا و 200 نمونه از رودخانه گوادالکیویر در سویل در بخش جنوب غربی کشور را که بین سال‌های 2014 تا 2021 جمع‌آوری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار