واکسن مالاریا: غنا اولین کشوری است که R21/Matrix-M بسیار قوی را تایید کرده است.

غنا اولین کشوری است که واکسن جدید بسیار موثر مالاریا به نام R21/Matrix-M را تایید کرده است. این تصمیم گام مهمی در تلاش برای مبارزه با بیماری است که باعث مرگ شده است 619000 نفر در سال 2021، اغلب کودکان خردسال.

ایمن سازی با واکسن اخیراً تأیید شده شامل سه دوز اولیه است که یک سال بعد یک تزریق تقویت کننده انجام می شود. در حالی که آزمایش فاز سوم این واکسن هنوز ادامه دارد، آزمایش فاز دوم قبلی که در سال 2019 انجام شد نشان داد که این واکسن 77 درصد در پیشگیری از عفونت موثر است. تنها واکسن تایید شده دیگر مالاریا – Mosquirix، ساخته شده توسط شرکت داروسازی بریتانیایی GSK – حدود 30٪ در محافظت در برابر بیماری های جدی موثر است.

سازمان غذا و داروی کشور این واکسن را در 13 آوریل برای کودکان 3 تا 5 ساله – گروه سنی که بیشترین احتمال مرگ ناشی از مالاریا در مناطق با نرخ انتقال بالا را دارد – مجاز کرد. اکثر کشورهای آفریقا، از جمله غنا، 95 درصد از کل موارد مالاریا در سراسر جهان و 96 درصد از مرگ و میرها را تشکیل می دهند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) 80 درصد مرگ و میرها در این منطقه به کودکان زیر 5 سال اختصاص دارد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2369067-ghana-is-the-first-country-to-approve-highly-effective-malaria-vaccine/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مالاریا یک بیماری تهدید کننده زندگی است که به طور نامتناسبی بر آسیب پذیرترین جمعیت جامعه ما تأثیر می گذارد و یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان کودکان است. آدار پوناوالا به موسسه سرم هند در یک بیانیه مطبوعاتی. تایید R21/Matrix-M برای استفاده در غنا نقطه عطف مهمی در تلاش‌های ما برای کنترل مالاریا در سراسر جهان است.

سازنده این دارو، موسسه سرم هند، در این باره گفت یک بیانیه مطبوعاتی که ظرفیت تولید بیش از 200 میلیون دوز دارو در سال – بسیار بیشتر از این را دارد 15 میلیون دوز سالانه Mosquirix وعده داده شده توسط GSK.

خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

R21/Matrix-M اولین واکسنی است که از هدف اثربخشی واکسن مالاریا سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است. 75 درصد. WHO هنوز آن را تایید نکرده است، اما با توجه به بی بی سی، این سازمان در حال بررسی داده های مرحله سوم آزمایشی در حال انجام با 4800 کودک است. انتظار می رود که توسعه دهنده دارو، دانشگاه آکسفورد، داده های این آزمایش را اواخر امسال منتشر کند.

پرستاری در حال تزریق واکسن به کودکی در غنا در سال 2019

توسط احمد گل کار

احمد گل کار