فروپاشی اولیه جنگل های شرق آفریقا، اجداد میمون بزرگ ما را شکل داد

هانت به خصوص به این ایده بدبین است موروتوپیتکوس او می گوید که در درجه اول یک برگ خوار بود، اگرچه ممکن است در زمان های لاغری برگ ها را می خورده باشد.

MacLatchy می‌گوید: «ما می‌گوییم که این محیط‌های متغیر مدت‌ها قبل وجود داشته‌اند، دو برابر آن چیزی که فکر می‌کردیم. بنابراین ما واقعاً باید در مورد منشا میمون ها و همچنین منشاء انسان ها تجدید نظر کنیم.

جنگل های انبوه شرق آفریقا 10 میلیون سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد جای خود را به جنگل های باز کردند که منجر به تکامل میمون های ایستاده شد که بعدها باعث پیدایش انسان شد. این نتیجه‌گیری تیمی است که همه چیز را از خاک‌های باستانی گرفته تا استخوان‌های فسیلی میمون‌های بزرگ را در چندین مکان در منطقه تجزیه و تحلیل کردند.

تصور می شد که جنگل های انبوه شرق آفریقا حدود 10 میلیون سال پیش شروع به تبدیل شدن به علفزار کردند و این تغییر بود که باعث شد اجداد ما از درختان پایین بیایند و از میان ساوانا عبور کنند.

پیشینیان میمون ها روی شاخه ها چهار دست و پا راه می رفتند، همانطور که بسیاری از حیوانات هنوز هم امروزه انجام می دهند و استفاده از دست هایشان را محدود می کردند. اما حدود 20 میلیون سال پیش، برخی بزرگتر شدند.

دندان‌ها نشان می‌دهند که این میمون یک برگ‌خوار بوده و نه میوه‌خوار، در حالی که استخوان ران کوتاه نسبت به اندازه بدن – مانند شامپانزه‌ها و گوریل‌ها – و مهره‌ای که قبلاً توسط تیم دیگری پیدا شده بود نشانگر وضعیت مستقیم بدن است. مک‌لاتچی فکر می‌کند این حیوانات برای رسیدن به برگ‌های جوان به بالای درختان بالا می‌رفتند، سپس روی زمین حرکت می‌کردند تا به درختان دیگر برسند. – که در به عبارت دیگر، این وضعیت عمودی در نتیجه حرکت به یک جنگل باز و فصلی به وجود آمد.

دیدگاه مرسوم این است که این میمون‌های میوه‌خوار بودند که در جنگل‌های ناگسستنی زندگی می‌کردند که این حالت قائم را ایجاد کردند. اما یافته های مک لاچی و تیمش از جمله دندان ها، استخوان فک و استخوان ران یک میمون به نام موروتوپیتکوس کسانی که در آن زمان زندگی می کردند این ایده را به چالش می کشند.

کوربین رینبولت

این بدان معنی بود که برای رسیدن به انتهای شاخه های کوچک، آنها باید راه های دیگری برای حرکت پیدا می کردند، مانند تاب دادن بازوها یا ایستادن روی شاخه ها در حالی که به دیگران چسبیده بودند. “شما باید وزن بدن خود را روی چندین تکیه گاه تقسیم کنید. مک‌لاتچی می‌گوید اگر چاق باشید و روی شاخه‌ها راه بروید، نمی‌توانید به آنجا برسید.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368938-early-break-up-of-eastern-african-forests-shaped-our-ape-ancestors/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اساساً، این تغییرات منجر به شکل گیری میمون هایی با حالت عمودی شد که راه را برای تکامل راه رفتن عمودی هموار کرد.

یکی از اعضای تیم می‌گوید: «تقریباً در هر سایتی که نگاه می‌کردیم علف‌ها را پیدا کردیم دنیل پپه در دانشگاه بیلور در تگزاس

اما مک‌لاتچی و همکارانش اکنون تجزیه و تحلیل خاک‌های فسیلی را از چندین مکان در کنیا و اوگاندا انجام داده‌اند که نشان می‌دهد علف‌های C4 در 21 میلیون سال پیش وجود داشته‌اند. علف‌های C4 که نسبت به سایر علف‌ها پربارتر و مقاوم‌تر به خشکی هستند، عمده‌ترین نوع موجود در علفزارها هستند.

موروتوپیتکوس ممکن است به جای میوه، بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم، برگ‌ها را خورده باشد

می‌گوید: «بازسازی زیستگاه مک‌لاتچی و همکارانش بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما من محتاط هستم.» کوین هانت در دانشگاه ایندیانا، بلومینگتون. او می گوید که ماندریل ها استخوان ران نسبتاً کوتاهی دارند اما روی چهار دست و پا راه می روند، از جمله روی شاخه ها.

رندر هنری Morotopithecus

می‌گوید: «بخشی از دلیلی که ما در این داستان بسیار مطمئن هستیم این است که این داستان بر اساس چندین شواهد است.» لورا مک لاچی در دانشگاه میشیگان

پپه می‌گوید: نتایج به‌جای علفزار خالص، جنگل‌های بسیار باز را نشان می‌دهند که در این زمان حدود 10 تا 30 درصد از زمین پوشیده از درخت است. همچنین تغییرات فصلی مرطوب و خشک وجود داشت، به این معنی که حیوانات نمی‌توانستند در تمام طول سال به درختان میوه تکیه کنند، همانطور که در جنگل‌های بارانی استوایی چنین است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار