اروپا به کانون خشکسالی های ناگهانی ناشی از تغییرات آب و هوایی تبدیل خواهد شد

اگرچه این کار نشان می دهد که بروز خشکسالی های ناگهانی در سراسر جهان به طور قابل توجهی در حال افزایش است، اما داده هایی را ارائه نمی دهد که میزان تغییرات را نشان دهد. اما یوان می‌گوید که نسبت دوره‌های خشک که خشکسالی‌های ناگهانی هستند، می‌تواند بین سال‌های 2050 تا 2100، در مقایسه با سال‌های 1950 تا 2000، 15 تا 20 درصد افزایش یابد، بسته به سرعت گرم شدن آب و هوا.

مدلینگ نشان می دهد که تقریباً سه چهارم جهان در طول 64 سال گذشته شاهد افزایش چنین دوره های خشک ناگهانی بوده است. زینگ یوان در دانشگاه علوم و فناوری اطلاعات نانجینگ در چین و همکارانش.

یوان می‌گوید با پیشرفت تغییرات آب و هوایی، تقریباً تمام خشکی‌های جهان تحت تأثیر خشکسالی‌های ناگهانی مکرر قرار می‌گیرند که سریع‌تر شروع می‌شوند و اروپا یک کانون خاص است.

تغییرات اقلیمی «خشکسالی‌های ناگهانی» مکرر را به همراه دارد که تحقق آن تنها چند هفته طول می‌کشد و می‌تواند امواج شوک را به اکوسیستم‌های آسیب‌دیده وارد کند.

مزرعه سویا خشکسالی

او می‌گوید پیش‌بینی‌های دقیق‌تر به شرکت‌های آب و کشاورزان کمک می‌کند تا آب را از قبل حفظ کنند تا از عرضه عمومی و تولید غذا محافظت کنند.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368764-europe-to-become-a-hotspot-for-flash-droughts-caused-by-climate-change/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تحت گرم شدن کره زمین، تنوع آب و هوا افزایش یافته است. بنابراین شما افراط‌های بیشتری دارید: می‌توانید بارندگی بسیار شدید داشته باشید، اما می‌توانید شرایط بسیار خشک نیز داشته باشید.

یوان می گوید: «این دو عامل باعث افزایش سرعت شروع خشکسالی می شود.

در مقیاس جهانی، این پیامدهای نگران کننده ای خواهد داشت. همانطور که یوان اشاره می‌کند، سیستم‌های پایش خشکسالی موجود برای شناسایی خشکسالی‌های ناگهانی طراحی نشده‌اند، و مناطق را با هشدار بسیار کمی قبل از وقوع، رها می‌کند.

این رویدادها معمولاً بین 30 تا 45 روز طول می کشد، در حالی که خشکسالی های با شروع آهسته معمولاً چندین هفته یا ماه طول می کشد تا ظاهر شوند و 40 تا 60 روز طول بکشند. او می گوید که افزایش نسخه های فلش به دلیل گرم شدن کره زمین است.

جورج بوتلینگ/آلامی

او می افزاید که دمای هوای گرمتر به این معنی است که آب سریعتر از خاک تبخیر می شود و زودتر خشکسالی می کند.

یوان هشدار می دهد که جانوران و گیاهان نیز ممکن است برای سازگاری با خشکسالی سریع دچار مشکل شوند. او می گوید: «برای خشکسالی سنتی، پوشش گیاهی با رویداد خشکسالی سازگار است. اما اگر خشکسالی سریعتر اتفاق بیفتد، مشخص نیست که آیا اکوسیستم زمان کافی برای سازگاری خواهد داشت یا خیر.

مزرعه سویا تحت تاثیر خشکسالی

توسط احمد گل کار

احمد گل کار