سیل فلوریدا: چقدر باران باریده است و ممکن است دوباره تکرار شود؟

افزایش شدت بارندگی به دلیل افزایش دما ناشی از اقلیم است هیلی فاولر در دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا اتمسفرهای گرمتر رطوبت بیشتری را حفظ می‌کنند و تعداد و شدت طوفان‌ها را افزایش می‌دهند. او می‌گوید: «با توجه به افزایش توانایی اتمسفر در نگهداری رطوبت، توانایی داشتن این بارش‌های بزرگ‌تر وجود دارد.

در اینجا چیزی است که ما در مورد آنچه اتفاق افتاده است و اینکه آیا چنین رویدادهایی قابل پیش بینی هستند یا خیر.

چقدر باران در فلوریدا باریده است؟

به گزارش سرویس آب و هوای ملی ایالات متحده، بیش از 50 سانتی متر باران در فورت لادردیل، فلوریدا جنوبی، تنها در 6 ساعت در 12 آوریل بارید که بیش از یک سوم بارندگی سالانه شهر و 1 برابر با بارندگی سالانه لندن است.

“به نظر می رسد نوع دوش هایی که ما شاهد آن هستیم، تغییرات بسیار بزرگتری را نشان می دهد. [the Clausius-Clapeyron equation]فاولر می گوید، به طور بالقوه. بنابراین چیز دیگری در جریان است که ما نمی‌توانیم آن را در مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوا یا مدل‌های اقلیمی خود ثبت کنیم.»

کل بارش در طول روز ممکن است حتی بیشتر باشد. یک ایستگاه WeatherSTEM در فرودگاه فورت لادردیل نشان داد که تقریباً 26 اینچ باران در 24 ساعت تا ساعت 7 صبح به وقت محلی در 13 آوریل بر روی ایستگاه باریده است.

فاولر بخشی از تیمی از دانشمندان است که در حال حاضر در حال مطالعه چگونگی اصلاح مدل‌های آب و هوایی هستند تا شدت بالقوه طوفان‌های بارانی آینده را دست کم نگیرند. او گفت: “من فکر می کنم ما چیز مهمی را از دست می دهیم.”

بدترین آسیب در اطراف فورت لادردیل رخ داد، جایی که شبکه های حمل و نقل به طور موثری بسته شدند. فرودگاه فورت لادردیل از بعدازظهر 12 آوریل بسته شده است و حداقل تا 13 آوریل در ظهر به وقت محلی بسته خواهد بود. در همین حال، خدمات راه آهن سریع السیر برایت لاین فلوریدا جنوبی نیز بسته است.

جو رادل/گتی ایماژ

فاولر می‌گوید، اما به نظر می‌رسد رویدادهای بارندگی شدید اخیر بیشتر از این مقدار آب آزاد می‌کنند که نشان می‌دهد در مدل‌سازی آب و هوا در این منطقه مشکلی وجود دارد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش 11 درصدی بارش در شدیدترین طوفان اقیانوس اطلس شمالی در سال 2020 شد. – تقریباً دو برابر چیزی که از معادله کلازیوس-کلاپیرون انتظار می رود.

بارش‌های شدید پس از چند روز هوای مرطوب در فلوریدا اتفاق می‌افتد که گمان می‌رود هنوز در فصل خشک هشت ماهه‌اش است که میانگین بارندگی آن حدود 3 اینچ در ماه است.

باران ناشی از یک رشته رعد و برق با حرکت آهسته بود که در 12 آوریل بر فراز فلوریدا جمع شد. چنین طوفان های شدید باران با تغییر آب و هوا رایج تر می شوند. در سال 2021، طوفان شدید باران بر فراز آلمان و بلژیک به مدت دو روز متوقف شد و باعث سیل فاجعه‌بار شد. چین، ایتالیا و نیویورک نیز در سال های اخیر سیل های مشابهی را در اثر بارندگی شدید تجربه کرده اند.

نیکلاس بوئر در موسسه تحقیقات تاثیر آب و هوا در پوتسدام در آلمان، می‌گوید که باران شدید یک رویداد بسیار، بسیار، بسیار غیرعادی بود که در حال رخ دادن بود. [for Florida]به خصوص در فصل خشک

کدام مناطق تحت تأثیر باران در فلوریدا قرار گرفتند؟

احتمال بارش شدید یکی از دشوارترین رویدادهای آب و هوایی برای پیش بینی اقلیم شناسان و هواشناسان است. یک مشکل این است که به نظر می رسد مدل های آب و هوایی افزایش بالقوه شدت بارش را با گرم شدن آب و هوا دست کم می گیرند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی احتمال توقف طوفان‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که باران خود را در مناطق متمرکز رسوب دهند و خطر سیل‌های ناگهانی را افزایش دهند.

آیا می توانیم این حوادث را پیش بینی کنیم؟

هواشناسان می گویند که بارش باران احتمالاً رکوردهای محلی را شکسته و بخشی از آن به دلیل تشدید تغییرات آب و هوایی بوده است.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368994-florida-floods-how-much-rain-has-fallen-and-could-it-happen-again/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

باران شدید به سرعت سیستم های زهکشی شهرهای این منطقه را تحت الشعاع قرار داد و جاده ها را به رودخانه تبدیل کرد و خانه ها را آب گرفت. حدود 22000 نفر در روز 12 آوریل برق را قطع کردند.

اتومبیل‌ها در یک خیابان سیل‌زده در Dania Beach، فلوریدا در 12 آوریل

حدود 330 مدرسه در شهرستان بروارد، که فورت لادردیل و بخش‌هایی از میامی را پوشش می‌دهد، در 13 آوریل به دلیل شرایط خطرناک تعطیل شدند.

محققانی که تاثیر تغییر آب و هوا بر بارش را مدل‌سازی می‌کنند، بر معادله کلازیوس-کلاپیرون تکیه می‌کنند، که محاسبه می‌کند هر درجه گرم شدن جو باید به افزایش 7 درصدی در شدت بارش منجر شود.

بر اساس اعلام سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده، رگبارها و رعد و برق های بیشتری برای 13 آوریل پیش بینی می شود و احتمال بارش 5 تا 10 سانتی متر دیگر وجود دارد.

بوئرز می‌گوید، مقامات شهری می‌توانند برای به حداقل رساندن اختلال در زمانی که رعد و برق‌های عظیمی مانند این شهر را سیل می‌کنند، انجام دهند. او می‌گوید: «اگر مقادیر بسیار زیادی آب در مدت زمان بسیار کوتاهی به بیرون سرازیر می‌شود، نفوذ این مقادیر آب به داخل زمین بسیار دشوار است. “این کابوس برنامه ریزان سازگاری با تأثیرات آب و هوایی است، زیرا تقریباً هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.”

چگونه در چنین منطقه متمرکزی این همه باران می بارد؟

اتومبیل‌ها در یک خیابان سیل‌زده در Dania Beach، فلوریدا در 12 آوریل

باران‌های شدید بخش‌هایی از فلوریدا جنوبی را جاری کرد و سرویس هواشناسی ملی ایالات متحده را مجبور کرد که وضعیت اضطراری سیل اعلام کند و باعث بسته شدن کامل فرودگاه فورت لادردیل شود. راه‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی قطع شد و خدمات اورژانس در طول شب برای نجات مردمی که در اثر بالا آمدن آب‌ها سرگردان شده بودند، کار کردند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار