چرا صرفه جویی در رودخانه های بریتانیا بیشتر از پاکسازی فاضلاب است

رودخانه مودال در نزدیکی آلتنهارا، انگلستان

دی جی گنت در آژانس محیط زیست بریتانیا در کنفرانس گفت که امیدوار است تا سال 2030 200 پروژه از این قبیل را تامین کند. تامین مالی از طریق جریمه از شرکت های آب به دلیل نقض قوانین مختلف مانند تخلیه غیرقانونی فاضلاب اخذ می شود.

هفته گذشته، پزشکان و دانشمندان رودخانه در نشست سالانه بریتانیا گرد هم آمدند کنفرانس احیای رودخانه در بیرمنگام موضوع تکراری این نشست دو روزه این بود که مسئولان و عموم مردم بیش از حد روی آن تمرکز کرده اند مقادیر بیش از حد فاضلاب توسط شرکت های آب تخلیه می شود، و به اندازه کافی در مورد این واقعیت نیست که تقریباً تمام رودخانه های بریتانیا در وضعیت غیر طبیعی قرار دارند.

رودخانه های بریتانیا را نجات دهید

موضوعات:

  • رودخانه ها/
  • رودخانه های بریتانیا را نجات دهید




منبع: https://www.newscientist.com/article/2371104-why-saving-britains-rivers-means-more-than-cleaning-up-sewage/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

استفن دوری کریتیو/آلامی

محققان هشدار داده‌اند که اگر می‌خواهند رودخانه‌های این کشور را نجات دهند، سیاست‌گذاران بریتانیا باید با خیلی بیشتر از فاضلاب مقابله کنند.

حتی اگر تمام آلودگی فاضلاب و کشاورزی را که بر رودخانه‌های بریتانیا تأثیر می‌گذارد حل کنید، فقط نیمی از مشکل را حل می‌کنید.» مارک نائورا در دانشگاه کرانفیلد انگلستان و یکی از برگزارکنندگان این رویداد گفت دانشمند جدید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد حاضر در کنفرانس راه حل هایی را برای بازگرداندن رودخانه ها به حالت طبیعی تر مورد بحث قرار دادند. یکی از آنها دوباره پیچ و خم است که در آن رودخانه های مستقیم مصنوعی دوباره خم می شوند و جریان طبیعی خود را احیا می کنند. اسپری می‌گوید که این حجم آب حمل شده توسط رودخانه‌ها را افزایش می‌دهد که خطر سیل را کاهش می‌دهد و چندین نوع جریان آب در رودخانه ایجاد می‌کند که منجر به تنوع بیشتر آبزیان می‌شود.

با توجه به الف پروژه اتحادیه اروپا. می‌گوید: «در طول زمان، رودخانه‌ها صاف‌تر، عریض‌تر شده و اغلب با بتن پوشانده شده‌اند که تنوع کمی برای حیات وحش آبزی فراهم می‌کند.» بلا دیویس در South East Rivers Trust، یک سازمان حفاظتی.

سال گذشته، وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا (دفرا) راه اندازی شد برنامه بازیابی منظره. این مختص رودخانه ها نیست، اما نیمی از 22 پروژه ای که تحت این چارچوب تامین مالی شده اند شامل احیای فرآیندهای طبیعی در رودخانه ها و نهرها می شود. قیمت هر کدام حدود 400000 پوند است. دفرا قصد دارد این برنامه را گسترش دهد و 25 پروژه دیگر را در ماه های آینده تامین مالی کند.

او می‌گوید: «عموم مردم حتی نمی‌دانند که بیشتر رودخانه‌های ما دچار تغییرات فیزیکی شده‌اند. او می گوید: «مردم با رودخانه هایی بزرگ شده اند که به طور مصنوعی مستقیم به نظر می رسند و سرریز دارند. “و بنابراین غیر عادی به نظر نمی رسد.”

“تصور کنید که شما یک ماهی در چنین کانال بتنی مستقیمی هستید، هنگامی که باران می بارد و آب از خشکی و رودخانه ها جاری می شود، با دیوار آبی روبرو می شوید که شنا کردن در برابر آن دشوار است و جایی برای مخفی شدن نیست. دیویس می‌گوید: «با گذشت زمان، جمعیت ماهی‌ها ناپدید می‌شوند، زیرا جایی برای زندگی وجود ندارد، شن رودخانه و پوشش گیاهی برای تخم‌گذاری وجود ندارد، و ساختار رودخانه این ماهی را پشتیبانی نمی‌کند. تنوع حشرات آبزی که باید بخورید.”

اگرچه اغلب نقل می شود که فقط 14 درصد از رودخانه های انگلیسی به وضعیت اکولوژیکی خوبی می رسندکمتر اشاره شده است که شایع ترین دلیلی که رودخانه ها این نام را دریافت نمی کنند به دلیل تغییرات فیزیکی است – 41 درصد از آبراه های انگلستان در این اقدام شکست بخورند.

بسیاری از گونه‌های ماهی‌های آب شیرین، مانند سالمون اقیانوس اطلس و قزل‌آلا، نه تنها برای زندگی به آب خنک و تمیز نیاز دارند، بلکه به فرآیندهای رودخانه‌ای طبیعی نیز وابسته هستند که شن‌ها و سنگ‌های تمیزی را برای زندگی در آن فراهم می‌کنند. تخم‌گذاری می‌کنند، از شکارچیان پنهان می‌شوند و غذا پیدا کن.» کریگ مک اینتایر در هیئت ماهیگیری ماهی قزل آلا ناحیه اسک در برچین، انگلستان.

می‌گوید رودخانه‌ها همیشه برای باز کردن جاده‌ها و راه‌آهن‌ها بدون در نظر گرفتن تأثیر آن بر حیات وحش صاف شده‌اند. کریس اسپری در دانشگاه داندی انگلستان

اما بسیاری در کنفرانس گفتند که چنین پولی به تنهایی برای مقابله با وضعیت مصنوعی بسیاری از رودخانه های ما کافی نیست. دیوید سیر در دانشگاه ساوتهمپتون، انگلستان، امیدوار است اگر عموم مردم جدیت مشکل را بهتر درک کنند، بودجه بیشتری به دست خواهد آمد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار