چگونه مغز خود را سالم نگه داریم: 7 کاری که باید هر روز انجام دهید

تصویر پیش فرض New Scientist

در سال 2018، یک گروه بین المللی از متخصصان تشکیل می دهند شورای جهانی سلامت مغز یک آزمایش ساده و شگفت آور را برای ارزیابی تناسب مغز شما شناسایی کرد: اینکه چقدر در زندگی روزمره خوب عمل می کنید. حتی ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد، اما گروهی که من مشاور ویژه آن هستم، دریافتند که مغز برای کار کردن یکپارچه با هم به سه عملکرد حیاتی نیاز دارد: عملکرد اجرایی یا توانایی ما برای …


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25033300-400-how-to-keep-your-brain-healthy-the-7-things-you-should-do-every-day/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

از آن زمان، ما چیزهای زیادی در مورد مغز یاد گرفتیم. با این حال، تنها در 25 سال گذشته است که یادگیری نحوه مراقبت بهتر از چیزهای طبقه بالا به اولویت اصلی محققان تبدیل شده است. به راحتی می توان خود را به این ایده تسلیم کرد که با افزایش سن، مغز ما ضعیف می شود، حافظه ما کاهش می یابد و واکنش های ما کند می شود. اما بسیاری از تحقیقات جدید نشان می‌دهند که برای بهبود سلامت مغزمان هرگز دیر نیست – مفهومی که بسیار فراتر از عدم وجود بیماری است.

در یک بعد از ظهر گرم سال 1862 در اقصر مصر، ادوین اسمیت در حال چانه زدن با یک دلال عتیقه برای یک پاپیروس ناشناخته بود. اگرچه اسمیت به اهمیت آن مشکوک بود، اما نمی‌توانست بداند که این متن نه تنها قدیمی‌ترین متن پزشکی شناخته شده است که قدمت آن به بیش از 4000 سال پیش می‌رسد، بلکه اولین ذکر مستندی از مغز است. و در مورد پیچیده ترین موجود در جهان شناخته شده چطور؟ این که “کله پاچه جمجمه ای” بود که باید در حین مومیایی کردن صراحتاً غارت شود.

یک دیدگاه بلندمدت از اینکه چگونه طی حدود 2 میلیون سال، تکامل چگونه عملکرد مغز ما را شکل داده است، راه‌های جدید و غیرمنتظره‌ای را برای حفظ سلامت طولانی‌تر آن نشان می‌دهد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار