درد مزمن: درمان آن به عنوان یک وضعیت جداگانه، درمان های بهتری را ارائه می دهد

پزشکی بساک گوربوز/گتی

فردی که از سردرد رنج می برد.  میگرن  حساسیت به نور.
مدت‌ها تصور می‌شد که درد مزمن نسخه آزاردهنده درد حاد است – که پس از بهبودی آسیب در کمتر از سه ماه از بین می‌رود – و به همین ترتیب درمان می‌شد. با این حال، تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات، پزشکان را به این باور رسانده‌اند که درد مزمن را باید به‌عنوان یک بیماری در نوع خود به‌جای یک علامت ماندگار آسیب بافتی یا ترومای فیزیکی، درمان کرد. این می تواند پیامدهای عمده ای برای درمان طولانی مدت درد و همچنین نحوه تجویز داروهای اعتیاد آور داشته باشد.

به نظر می رسد این اتفاق به ویژه زمانی رخ می دهد که مغز برای مدت طولانی بدون تسکین درد احساس می کند. توضیح می‌دهد: «مغز آسیب بافتی و سیگنال‌های درد از دست رفته را دقیقاً به همان شیوه تفسیر می‌کند آلن گوردون، مدیر مرکز روانشناسی درد در کالیفرنیا. “[The pain is] همه به یک اندازه واقعی و به یک اندازه معتبر هستند.

زمانی که درد سه ماه یا بیشتر طول بکشد، به عنوان مزمن طبقه بندی می شود، وضعیتی که تاثیر می گذارد بیش از 30 درصد از جمعیت جهان است.

برای کمک به حل مشکل، گوردون یک درمان گفتاری به نام درمان پردازش مجدد درد (PRT)که شامل تغییر باورهای مردم در مورد علل و تهدید درد است (به درمان‌های جدید درد که در نهایت می‌تواند نیاز را برطرف کند، مراجعه کنید.


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634132-500-viewing-chronic-pain-as-its-own-illness-is-providing-better-treatments/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تحقیقات اخیر نشان داده است که در برخی افراد، درد مزمن یک مشکل مغزی است. آسیب می تواند منجر به دردی شود که پس از بهبود بافت ادامه می یابد، زیرا مغز خود را دوباره سیم کشی کرده و یاد گرفته است که سیگنال های درد ارسال کند، حتی اگر دیگر دلیلی وجود نداشته باشد. که به عنوان حساسیت مرکزی شناخته می شود، احساس می شود که حجم درد افزایش یافته است.

پزشکان شروع به دیدن درد مزمن به عنوان یک بیماری به خودی خود کرده‌اند که منجر به گزینه‌های درمانی جدید و مؤثرتر می‌شود

سلامتی


16 نوامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار