آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک ناسا در سال 2022 موفقیت چشمگیری داشت

تصاویر گرفته شده پس از سقوط، ابرهای عظیمی از غبار و آوار را نشان می‌دهند که به سمت سیارک کوچکتر پرتاب می‌شوند و یک اثر پس‌زننده ایجاد می‌کنند که آن را به دیدیموس نزدیک‌تر می‌کند تا اینکه برخورد منجر به این خرده‌ها نشده باشد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634175-100-nasas-asteroid-redirection-spacecraft-was-a-smashing-success-in-2022/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

یو پی اس / ناسا

در 26 سپتامبر، پس از طی 9 ماه مسافت 11 میلیون مایلی از زمین، فضاپیمای تست تغییر جهت سیارک دوگانه (DART) ناسا به صخره فضایی دیمورفوس برخورد کرد. هدف این بود که ببینیم آیا می‌توانیم مسیر یک سیارک را با پرواز یک کاوشگر از میان آن تغییر دهیم – و این موفقیت بی‌سابقه‌ای بود.

درک دقیق آنچه در داخل سیارک هنگام برخورد DART اتفاق افتاد به ما کمک می کند تا این ماموریت های بالقوه آینده را طراحی کنیم تا سیاره خود را تا حد امکان ایمن نگه داریم.

اگرچه دیمورفوس و دیدیموس هیچ خطری برای زمین ندارند، اما این موفقیت نشان می‌دهد که اگر بخواهیم سیارکی را در مسیر خود ببینیم، برخورد یک فضاپیما به آن می‌تواند مسیر آن را به اندازه‌ای تغییر دهد که باعث شود زمین را از دست بدهد.

آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک با هدف تغییر مدار سنگ فضایی دیمورفوس انجام شد و این کار را به خوبی انجام داد.

فاصله بگیرید


14 دسامبر 2022

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

دیمورفوس قمر کوچکی است که به دور سیارکی بزرگتر به نام دیدیموس می چرخد. قبل از برخورد، دیمورفوس هر 11 ساعت و 55 دقیقه یک بار دور دیدیموس می چرخید. سقوط آن را کمی نزدیک‌تر کرد و اکنون یک مدار فقط 11 ساعت و 23 دقیقه طول می‌کشد.

ماهواره LICIACube متعلق به ASI این تصویر را درست قبل از نزدیک‌ترین نزدیک شدن به سیارک دیمورفوس، پس از آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک یا مأموریت DART، که عمداً در 26 سپتامبر 2022 برخورد کرد، به دست آورد. دیدیموس، دیمورفوس و ستونی که پس از برخورد DART از دیمورفوس بیرون می‌آید به وضوح قابل مشاهده است. .  اعتبار: ASI/NASA

Dimorphos و Didymos بزرگتر همانطور که بعد از سقوط DART ظاهر شدند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار