اصول و نکات مهم پرورش گل رز + مراقبت و آفات آن درباغچه | mikhakflower

رایحه معطر و بی نظیری دارند که یکی از دلایل محبوبت آنها همین می باشد. در واقع امروز یکی از پرفروش ترین گل ها محسوب می‌شود‌. در فروشگاه گل و گیاه الی ماما بصورت کامل با بهترین نوع گل رز آشنا شوید.

http://architecton.ir

رز شاخه بلند به رزهای بریدهٔ تک شاخه‌ای گفته می‌شود که طول ساقه بین ۹۰–۶۰ سانتیمتر و قطر گل انتهای شاخه بین ۱۰–۵ سانتیمتر است. تصویری نقاشی شده در دههٔ ۱۸۷۰ از برداشت رز در دره رز در نزدیکی شهر کازانلاک در بلغارستان، این دره یکی از مراکز مهم تولید عطر گل رز در جهان است. گل رز زیبا و بوی خوبی دارد گل رز ها چند نوع و در رنگ های مختلف می مجله خبری گل میخک باشند. گل رز یکی از گل های معروف و زیبای جهان است که بسیار پرطرفدار است و مورد استقبال قرار گرفته است. گل رز یکی از گل های پرطرفدار است که زیبایی بسیار بالایی دارد و ما می توانیم آن را برای هدیه تهیه کنیم. رز از دسته گل هایی است که زیبایی خاصی دارد و باید از نوع تازه و غنچه بسته آن ها خریداری کنید تا زیبایی بالای آن ها را ببینید.

۲. آبشار طلا‍‍

این رزها طبیعی بوده و اندازه‌ی آن‌ها دقیقا با عکس یکسان است. آسوده خاطر باشید که سفارش شما آسیب نمی‌بیند و با حالت طبیعی زیبایی محصول به دست شما یا عزیزانتان می‌رسد. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است. استفاده از قیچی معمولی، ساقه ها را فشرده می کند ، که باعث جلوگیری از ورود آب کافی به گل می شود و باعث مرگ سریع تر آن می شود. از انتهای ساقه ها 1 ⁄ 2 اینچ (1.3 سانتی متر) تا 1 اینچ (2.5 سانتی متر) با زاویه ی 45 درجه برش بدهید. همان طور که از نامش پیداست، رز مدال طلا گل‌های بزرگ و طلایی درخشان دارد که هر کدامشان ۳۰ – ۴۰ گلبرگ دارد.

موزائیک گل رز

اگر آنها را در سایه درختان کاشت کنیم، گل ها کیفیت خوبی نخواهند داشت. همچنین برخی از تولیدکنندگان بزرگ رزها، برای جلوگیری از انتقال ویروسی ترجیح میدهند که از پایه بذری استفاده کنند. گلدان گل رز خود را در مکانی با منبع نور خوب به سمت جنوب یا غرب قرار دهید، این گلدان گل رز باید روزی حداقل ۶ ساعت نور بهش تابیده شود. هر چند روز یک­بار گلدان را بچرخانید تا همه قسمت­ها به صورت مساوی نور تابیده شود تا بتواند رشد خوبی داشته باشد.

مقاومت در گونه های مختلف آنها متفاوت بوده با این حال بهتر است بعد از دوره یخبندان و در بهار کاشته شود. در این بخش از مطلب شما را با انواع گل رز باغچه آشنا خواهیم کرد. رُزها یکی از مهم ترین دسته گیاهانی هستن که در دنیای باغبانی، از محبوب ترین درختچه های گل دار هستن. در واقع میشه گفت که گل های بالا رونده جزو دسته ای مستقل برای در بین انواع رز ها نیستن بنابراین ممکنه هر گونه گل رزی به عنوان گل بالارونده محسوب بشه. اونا باید به تکیه گاه های عمودی خودشون متصل بشن تا به سمت بالا رشد کنن. گل های رز در این گروه بخاطر رشد گسترده ی نامنظم و پراکنهه شان به راحتی قابل تشخیص هستن.

  • انواع گل رز بیشتر در مناطق معتدل وجود دارند و بیشترین انواع آن در آسیا یافت می شود.
  • بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • این گیاه مناسب آب و هوای خنک است و رشد خوبی در این گونه مناطق از خود نشان می دهد.
  • این گل مقامت مناسبی در برابر بیماری پودر کپکی، نقطه‌های سیاه و آفت نیز دارد.
  • بافت هدف این بیماری گل رز در اغلب موارد برگ‌های درختچه هستند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار