دستان شما احتمالاً دو برابر سنگین تر از آن چیزی است که فکر می کنید

پس از تمرین، شرکت کنندگان تنها حدود 29 درصد وزن دست خود را دست کم گرفتند. هرچه افراد بیشتر خستگی دست خود را گزارش کنند، احساس سنگینی دست خود را بیشتر می کردند. کادت می‌گوید این می‌تواند مکانیزمی برای تشویق ما به استراحت پس از ورزش شدید باشد.

مردم فکر می کنند دستانشان تقریباً نصف وزن واقعی آنهاست.

ما اغلب به وزن دست‌هایمان فکر نمی‌کنیم، اما افرادی که دارای پروتز هستند گاهی شکایت می‌کنند که اندام مصنوعی‌شان خیلی سنگین است، حتی زمانی که وزن آنها کمتر از یک اندام واقعی باشد. دنیس کادت در Birkbeck، دانشگاه لندن. او می‌گوید که تعداد کمی از مطالعات به طور دقیق به چگونگی درک ما از وزن اعضای بدن خود پرداخته‌اند.

مردم در قضاوت وزن با دست خود بد هستند

محققان از هر یک از شرکت‌کنندگان خواستند قضاوت کنند که آیا دست یا وزن آن‌ها سنگین‌تر است و آن‌ها این کار را مکرر با وزنه‌های مختلف انجام دادند.

کادت و همکارانش 20 بزرگسال را آزمایش کردند که به آنها گفته شد دست چپ خود را روی ستونی شبیه به تکیه گاه بازو رها کنند. در ابتدا هر فرد دست چپ خود را آزادانه می گذاشت، اما سپس آن را نگه می داشتند و وزنه ای به مچ دست چپ او می چسباندند. در طول آزمایش، شرکت‌کنندگان نمی‌توانستند دست‌ها یا وزنه‌های خود را ببینند، زیرا توسط صفحه‌ای پوشانده شده بودند.

تیم مطمئن نیست که چرا اینطور بوده است، اما Cadete گمان می‌کند که این کم‌گفتن باعث می‌شود این حرکت مالیات کمتری داشته باشد. “ممکن است دست های ما سبک تر شوند [than they actually are] به طوری که ما راحت تر در سراسر جهان حرکت می کنیم.” او می گوید.

سپس، تیم بررسی کردند که آیا خستگی وجود دارد یا خیر بر درک فرد از وزن دست خود تأثیر می گذارد. آنها آزمایش را روی 20 نفر تکرار کردند، سپس از شرکت کنندگان خواستند قبل از تکرار آزمایش، بارها یک دینامومتر دستی را که معمولاً برای اندازه گیری قدرت گرفتن استفاده می شود، به مدت 10 دقیقه فشار دهند.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2383998-your-hands-are-probably-about-twice-as-heavy-as-you-think-they-are/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

Inthon Maitrisamphan/Shutterstock

به گفته Cadete، نتایج می تواند به ما در طراحی پروتزهای بهتر کمک کند. او حدس می‌زند که اگر دانشمندان بهتر می‌توانستند افراد دارای پروتز را متقاعد کنند که اندام‌های مصنوعی آنها بخشی از بدن آنهاست، آن‌ها را سبک‌تر می‌دانستند، همانطور که ما با دستان خود انجام می‌دهیم.

وزن دست به طور متوسط ​​حدود 400 گرم است، اما شرکت کنندگان در مطالعه وزن دست خود را به طور متوسط ​​49.4 درصد دست کم گرفتند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار