رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو می شود

مکنزی سرونکا در دانشگاه جانز هاپکینز در مریلند می‌گوید که دیدن این که رژیم اصلاح‌شده اتکینز می‌تواند یک درمان مؤثر باشد، دلگرم‌کننده است. مطالعات قبلی برای درمان صرع با رژیم غذایی اغلب از رژیم کتوژنیک استفاده می‌کردند که نیاز به محاسبه نسبت کربوهیدرات به چربی در همه غذاها دارد. سرونکا می‌گوید: «می‌تواند خیلی بیشتر طول بکشد»، به این معنی که افراد کمتری به آن پایبند هستند. او می گوید: «رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز در آماده سازی و پیگیری سخت گیری کمتری دارد.

تریپاتی توضیح می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات با القای کتوز تشنج را کاهش می دهند، یعنی زمانی که بدن چربی را به عنوان سوخت اصلی خود می سوزاند. او می‌گوید مکانیسم‌های بالقوه زیادی برای بهبود صرع وجود دارد، از جمله تغییرات در میکروبیوم روده، التهاب و سیگنال‌دهی الکتریکی بین نورون‌ها.

پس از شش ماه، بیش از 26 درصد از افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، شاهد کاهش تشنج ماهانه آنها بیش از 50 درصد در مقایسه با ماه قبل از آزمایش بودند. همین امر تنها برای 2.5 درصد از گروه کنترل صادق بود. گروه کم کربوهیدرات نیز به طور متوسط ​​بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی در مقایسه با گروه کنترل گزارش کردند.

ترکیب یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات با داروهای معمولی صرع می تواند تشنج را در افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو تا 50 درصد کاهش دهد.

النا شاشکینا / شاتر استوک

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2353532-low-carb-diet-reduces-seizures-for-people-with-drug-resistant-epilepsy/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

رژیم کم کربوهیدرات به کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو کمک کرد

برای خلاصه ای از تمام اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه برای خبرنامه بررسی سلامت رایگان ما ثبت نام کنید.

استفاده از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای درمان صرع آغاز شده است حدود یک قرن پیش اما به محض تولید داروهای ضد صرع از بین رفت. با این حال، تقریبا یک سوم از معدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به صرع به این داروها پاسخ نمی دهند.

یک کارآزمایی روی 160 نفر نشان داد که ترکیب درمان‌های استاندارد صرع با رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش بیش از 50 درصد تشنج در یک چهارم شرکت‌کنندگان شد.

سلامتی


4 ژانویه 2023

مرجع مجله: عصب شناسی، DOI: 10.1212/WNL.0000000000206776

تصویر پیش فرض New Scientist

منجری تریپاتی در مؤسسه علوم پزشکی سراسر هند در دهلی نو و همکارانش 160 فرد 10 تا 55 ساله را که با وجود استفاده از حداقل سه داروی ضد صرع در حداکثر دوز، بیش از دو تشنج در ماه داشتند، استخدام کردند. محققان به نیمی از آنها توصیه کردند از رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز پیروی کنند که شامل خوردن تنها 20 گرم کربوهیدرات در روز است که به شدت کاهش می یابد. 275 گرم طبق دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده برای مصرف روزانه بزرگسالان توصیه می شود. همه شرکت کنندگان به مصرف داروهای استاندارد صرع ادامه دادند. مراقبان تشنج و وعده های غذایی را با استفاده از یک دفترچه روزانه پیگیری کردند و شرکت کنندگان قبل و بعد از مطالعه یک پرسشنامه کیفیت زندگی را تکمیل کردند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار