صهیونیست ها تلاش می کنند از طریق شرکت های اماراتی وارد بازار کشاورزی ایران شوند

با این قراردادها، محصولات تولیدی با برند شرکت های اماراتی بدون اینکه مشخص شود متعلق به سرزمین های اشغالی فلسطین است، به کشورهای منطقه صادر می شود. بر اساس این قراردادها، برخی از این شرکت های اماراتی فعال در زمینه صادرات میوه به شرکای اصلی شرکت های اسرائیلی تبدیل شده اند که از جمله آنها می توان به شرکتی با نام عربی «الفواک التزجه للاطلاعات عمومی» اشاره کرد که معروف است. در ایران و منطقه با نام تجاری Fresh Fruits. مدیرعامل این شرکت فردی به نام رضا منصوری است.

علاوه بر موارد فوق، بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های اسرائیلی در تلاش هستند تا با برخی از شرکت‌های اماراتی که در حوزه‌هایی که افکار عمومی در کشورهای اسلامی از حساسیت کمتری برخوردار است، به‌ویژه در زمینه محصولات کشاورزی و میوه، قراردادها و مشارکت‌های بلندمدت منعقد کنند.

افتتاحیه نمایشگاه میوه صلح با مدیریت میوه های تازه

در مرحله پایانی، طی چند ماه گذشته، هیئت اقتصادی رژیم اسرائیل از ابوظبی بازدید و با مقامات امارات متحده عربی قرارداد تجارت آزاد امضا کردند که بر اساس آن، در چارچوب این همکاری، صدها اسرائیلی انتظار می رود شرکت ها تا پایان سال 2022 در امارات متحده عربی فعالیت کنند.

منصوری، مدیرعامل شرکت میوه تازه محصولات ساخت فلسطین اشغالی را معرفی کرد.

به همین دلیل منابع اسرائیلی با اشاره به دستیابی به رقم قابل توجه 1.2 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری اسرائیل و امارات در سال 2021، پیش بینی کردند که این رقم در سال 2022 به بیش از 2 میلیارد دلار برسد. همچنین فعالیت های چشمگیر شرکت های اسرائیلی در جمهوری آذربایجان نشان می دهد که باید شاهد حساسیت و پیگیری بیشتر نهادهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی در این زمینه باشیم.

این فعالیت پنهان در بازار و عرصه های کلان اقتصادی کشورمان که با سود تریلیون ها برای شرکت مذکور – که هم اکنون شریک اصلی میوه و کالای اسرائیل در منطقه خلیج فارس است – همراه بوده است، به صورت چند لایه طراحی شده است که حتی هزینه های پیگیری برخی از فعالیت های اداری و تشکیل پرونده ضمانت نامه بانکی توسط یکی از نزدیکان مقام عالی دولت سابق که یکی از معروف ترین واردکنندگان میوه در کشورمان است انجام شده است. هیچ اثر مستقیمی از شرکت اماراتی وجود ندارد.

صهیونیست ها تلاش می کنند از طریق شرکت های اماراتی وارد بازار کشاورزی ایران شوند

متأسفانه شرکت مذکور که با سهامداران اماراتی – اردنی فعالیت می کند، در سال های اخیر به عنوان بزرگترین و مهم ترین شریک تجاری شرکت های اسرائیلی، جشنواره بزرگی را با هزینه های هنگفت به نام «میوه برای صلح» معرفی و حتی شروع به برپایی کرده است. معرفی و حمایت محصولات و میوه های تولید شده در سرزمین های اشغالی فلسطین، رژیم صهیونیستی را به شریکی مطمئن برای اعراب تبدیل کرده است و محصولات تولید شده در این منطقه اشغالی بهتر در اختیار مردم و رسانه های عرب قرار می گیرد.

با توجه به ترس این شرکت از عواقب افشای روابط خود با صهیونیست ها و سپس از دست دادن بازار بزرگ و سودآور منطقه از جمله کشورمان در زمینه هایی مانند واردات رسمی موز و سایر میوه های گرمسیری و برخی میوه های گران قیمت در … در صورت قاچاق، این شرکت تمایلی به ثبت و تاسیس نمایندگی رسمی و شعبه بازرگانی در ایران ندارد و تمامی فعالیت ها با کمک مسئولان و شرکت های ایرانی انجام می شود.

بر این اساس به نظر می رسد علاوه بر لزوم حفظ منافع و آرمان های ملی در حوزه حمایت از مردم مظلوم فلسطین، استناد به قانون الزام حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب شده ضروری است. توسط شورای اسلامی شهر در سال 1386 در خصوص فعالیت های اخیر این شرکت در کشورمان باید حساسیت و نظارت بیشتری صورت گیرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84926900/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8Cصهیونیست ها تلاش می کنند از طریق شرکت های اماراتی وارد بازار کشاورزی ایران شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، از جمله اتفاقاتی که در سال های اخیر امنیت و ثبات منطقه به ویژه خلیج فارس را برهم زده است، پیوند روشن و آغاز روابط رسمی دیپلماتیک برخی از سران کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است. . می توان گفت که پیشگام و رهبر این روند سازش، دولت امارات متحده عربی است که برای حفظ موقعیت خود به عنوان مرکز مالی و اقتصادی منطقه، به دنبال یک توافق تجاری جدید با رژیم ها و گسترش آن است. سرمایه گذاری با یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار