قطب شمال و قطب جنوب شاهد ذوب شدن یخ و گرما در سال 2022 بودند

دمای منفی 12 درجه سانتیگراد تقریباً در همه جا به جز قطب جنوب یک بعد از ظهر یخبندان خواهد بود. اما زمانی که دما در 18 مارس در ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا در 1600 کیلومتری قطب جنوب به -12.2 درجه سانتیگراد رسید، بالاترین مقدار ثبت شده در آنجا بود.

ODD Andersen/AFP از طریق گتی ایماژ

تاپ‌شات - کوه‌های یخ در خلیج دیسکو، ایلولیسات، گرینلند غربی، در 28 ژوئن 2022 شناور هستند. - کوه‌های یخ از یخچال طبیعی یاکوبشاوون (Sermeq Kujalleq)، سازنده‌ترین یخچال طبیعی در نیمکره شمالی می‌آیند.  کوه‌های یخی عظیمی که از یخچال جدا می‌شوند، سال‌ها در آب‌های مقابل آبدره شناور می‌شوند و سپس توسط جریان‌های اقیانوسی به سمت جنوب منتقل می‌شوند.  (عکس از Odd ANDERSEN/AFP) (عکس از ODD ANDERSEN/AFP از طریق Getty Images)

شرایط استثنایی توسط رودخانه‌های جوی ایجاد شده است که هوای گرم و مرطوب را در سال‌های اخیر بیشتر به قاره قطب جنوب آورده‌اند. کاترین واکر در موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole در ماساچوست. او می گوید گرمایش مصنوعی …


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634175-500-the-arctic-and-antarctic-saw-record-warmth-and-ice-melt-in-2022/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeیخ دریا در اطراف قطب جنوب در اوایل سال 2022 به کوچکترین منطقه ثبت شده کاهش یافت و دمای غیرعادی بالا در هر دو قطب وجود داشت.

محیط


14 دسامبر 2022

کوه های یخ در خلیج دیسکو در ایلولیسات، گرینلند غربی، در 28 ژوئن شناور شدند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار