معرفی انواع گل رز با عکس و تفاوت آنها | mikhakflower

فوئتیدا یکی از انواع گل رز است که با نام نسترن زرد، گل زرد یا رز زرد ایرانی شناخته می‌شود. این نوع رز بوی بسیار تندی دارد؛ اما این بو اصلا ناخوشایند نیست. نسترن زرد یکی از انواع گل رز مقاوم و بالارونده است که ارتفاع آن تا ۳ متر نیز می‌رسد. کمی جالب از اطلاعات گیاه رز صحرا، شباهت طبیعی آن به گیاه بونسای است ، با قد کوتاه در زمان بلوغ، و تاج پوششی مرتب در بالای ساقه مدرج قرار گرفته است. به نظر می رسد بسیاری از پرورش دهندگان در مراقبت از گیاهان رز صحرایی مشکل دارند، اما اگر نیازهای آب، دما و روشنایی آدنیوم را در نظر داشته باشید، نگهداری از آنها واقعاً آسان است.

  • دو راه موثر برای پرورش گل رز وجود دارد که یکی از آن ها از طریق برش و دیگری از طریق دانه های آن می باشد .
  • اگر این افت بصورت جزیی شما را درگیر کرد بصورت ارگانیک سعی کنید از بین ببرید در غیر اینصورت ایمیداکلوپرید ، استامیپرید یا پیرترین ها اسپری کنید.
  • رایحه فوق العاده آن یکی دیگر از ویژگی های عالی این گل رز است.
  • خود را جدا کنید، این کار باعث می­شود انرژی به تمام گیاه به قسمت­های سالم برسد.
این نوع رز به جای داشتن یک گل روی هر ساقه، گل‌های خوشه‌ای دارد. رشد رز درختچه‌ای رشد خوبی دارد و به راحتی تکثیر می‌شود. بهتر است بعد از کاشتن گل رز هلندی از مالچ برای اطراف گیاه استفاده گردد تا در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد. دقت نمایید که فاصله ی مالچ تا خود تنه ی اصلی باید حدود سه سانتی متر باشد. عمل پیوند روی ریشه بیشتر برای ایجاد و ازدیاد اقسام گل سرخهای پاکوتاه بکار می رود.

تاج گل

این نوع رز گیاهی ترکیبی بوده و بومی منطقه خاصی نمی باشد ، قد ان بین 90 تا 1.20 سانتی متر است و به نور کامل خورشید نیاز دارد. این گل گلبرگ ها و شکوفه های بزرگی دارد و انواع آن شامل رنگ زرد و طلایی است. مقدار مناسبی از بارورکننده های طبیعی را یک بار در ماه استفاده کنید و سعی کنید که از خشک شدن گیاه جلوگیری کنید و مرتب به آن ها آب بدهید و هر چند وقت یکبار گل ها، ساقه ها و برگ ها را هرس کنید. این حشرات موذی رایج ترین مشکلات را برای گل های در حال رشد به وجود می آورد و می توانید آن ها را هنگام چسبیدن به ساقه گیاه ببینید و گاهی اوقات نیز می توانید در لابلای برگ ها پیدایشان کنید.

http://architecton.ir

مراقبت از گل سرخ Eden بسیار ساده است، این گیاه به آفتاب کامل و آبیاری متوسط نیاز دارد، همچنین باید گیاه را قبل از بیرون آمدن برگ ها هرس کنید. شکوفایی گل سرخ Eden از بهار آغاز می شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. رنگ گل نیز قرمز روشن است و از بهترین نوع گل رز می باشد. گل رز قرمز ابدیت یک گل رز قرمز جسور و درخشان است که کاملا به شکل گل رز کلاسیک می باشد.

آفات برگ‌خوار گل رز

بعد از کاشتن گل رز هلندی نیاز است به ان آب کافی رسانده شود. ولی باید دقت گردد اصلا گل را در آب غرق نکنید زیرا سبب پوسیده شدن آن می شود. در تابستان بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است ان را روزی دو بار ابیاری نمایید. آبیاری زیاد بعد از کاشتن گل رز هلندی سبب ایجاد مجله خبری گل میخک قارچ نیز بر روی تنه و ساقه های آن می شود. زمانیکه فصل قلمه زدن نباشد برای زیاد کردن بوته های قسم خاصی از گل سرخ به طریق خواباندن شاخه متوسل می شوند. خواباندن شاخه در اقسام و جورهای پابلند که برای قلمه زدن هم مناسب است و بیشتر در اقسام رونده عملی است.

بهترین طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی خوشمزه + نکات کلیدی

توسط احمد گل کار

احمد گل کار